Categories: اخبار نساجی

بخشودگی جرایم بدهی های قطعی بیمه تأمین اجتماعی

 

 

مشاور اتاق تهران در امور مالیاتی و بیمه، از دستورالعمل اجرایی بخشودگی جرایم بدهی های قطعی بیمه تأمین اجتماعی خبر داد. به گزارش روابط عمومی اتاق تهران، به گفته طلایی زاده دستورالعمل اجرایی بخشودگی جرایم بدهی های قطعی بیمه تأمین اجتماعی تا اسفندماه ۱۳۹۰ ، ابلاغ شده و این دستورالعمل امتیازات و تسهیلاتی را برای کارفرمایان ایجاد کرده است.

بر اساس این گزارش، کارفرمایان تا روز ۳۰ آذرماه امسال فرصت دارند نسبت به بخشودگی جرایم بدهی های خود به بیمه تأمین اجتماعی اقدام کنند.

درصورتی که کارفرمایان یادشده درخواست کتبی مبنی بر پرداخت بدهی‌های معوقه قطعی بابت حق‌بیمه و بیمه بیکاری لغایت اسفند ۱۳۹۰ کارگاه خود را به سازمان تأمین‌اجتماعی ارائه و مبلغ مربوطه را تا تاریخ ۳۰/۹/۹۱ پرداخت کنند از ۹۰ درصد بخشودگی جرائم متعلقه برخوردار می‌شوند.

چنانچه کارفرمایان یادشده قادر به پرداخت یک جای بدهی‌های قطعی معوقه لغایت اسفند ۹۰ نباشند، می‌توانند درخواست کتبی خود را حداکثر تا تاریخ ۳۰/۹/۹۱ مبنی بر تقسیط بدهی کارگاه به شعبه تأمین‌اجتماعی ارائه و ثبت دفتر کنند که در این صورت به ازای هر ماه مشمول ۱۰ درصد کاهش بخشودگی می‌شوند.

نحوه محاسبه بخشودگی به ازای هر ماه ۱۰ درصد به این شرح است که:

درصورت پرداخت بدهی‌های معوقه حداکثر تا ۳۰/۱۰/۹۱ در اقساط ماهیانه از تاریخ توافق با سازمان از ۸۰ درصد بخشودگی جرائم مربوطه برخوردار خواهند شد.

درصورت پرداخت بدهی‌های معوقه حداکثر تا ۳۰/۱۱/۹۱ در اقساط ماهیانه از تاریخ توافق با سازمان از ۷۰ درصد بخشودگی جرائم مربوطه برخوردار خواهند شد.

درصورت پرداخت بدهی‌های معوقه حداکثر تا ۳۰/۱۲/۹۱ در اقساط ماهیانه از تاریخ توافق با سازمان از ۶۰ درصد بخشودگی جرائم مربوطه برخوردار خواهند شد.

همچنین درصورت پرداخت بدهی‌های معوقه حداکثر تا ۳۱/۱/۹۲ در اقساط ماهیانه از تاریخ توافق با سازمان از ۵۰ درصد بخشودگی جرائم مربوطه برخوردار خواهند شد.

درصورت پرداخت بدهی‌های معوقه حداکثر تا ۳۱/۲/۹۲ در اقساط ماهیانه از تاریخ توافق با سازمان از ۴۰ درصد بخشودگی جرائم مربوطه برخوردار خواهند شد.

درصورت پرداخت بدهی‌های معوقه حداکثر تا ۳۱/۳/۹۲ در اقساط ماهیانه از تاریخ توافق با سازمان از ۳۰ درصد بخشودگی جرائم مربوطه برخوردار خواهند شد.

درصورت پرداخت بدهی‌های معوقه حداکثر تا ۳۱/۴/۹۲ در اقساط ماهیانه از تاریخ توافق با سازمان از ۲۰ درصد بخشودگی جرائم مربوطه برخوردار خواهند شد.

درصورت پرداخت بدهی‌های معوقه حداکثر تا ۳۱/۵/۹۲ در اقساط ماهیانه از تاریخ توافق با سازمان از ۱۰ درصد بخشودگی جرائم مربوطه برخوردار خواهند شد.

چنانچه کارفرما اقساط مقرر را تا سررسید قسط بعدی پرداخت نکند، بدهی تبدیل به حال شده و جرائم نسبت به مانده بدهی از تاریخ تبدیل به حال دریافت خواهد شد و جرائم مطالبه شده قبلی نیز به نسبت مانده قابل وصول است.

همچنین جرائم حق‌بیمه‌های متعلقه کلیه کارگاه‌هایی که لغایت اسفند ۹۰ نسبت به پرداخت اصل حق‌بیمه خود اقدام کرده‌اند از ۹۰ درصد بخشودگی جرائم متعلقه برخوردار می‌شوند.

بهنام قاسمی

فارغ التحصیل رشته تکنولوژی نساجی

Recent Posts

نمایشگاه دموتکس خاورمیانه: جایگاه برجسته فرش دستباف ایرانی در دبـی(ویدیو)

نمایشگاه دموتکس دبی بعد از سال ها در شهر دبی برگزار شد. در نمایشگاه امسال…

10 ساعت ago

آغاز دوباره نمایشگاه دموتکس دبی با حضور فراگیر شرکت‌های ایرانی (ویدیو)

10 دوره در نمایشگاه های دموتکس آلمان، ترکیه و دبی حضور داشتیم. اکثریت شرکت کننده…

15 ساعت ago

مصاحبه با آقای سام فروتنی، مدیر اجرایی شرکت فرش فارکو، در طول نمایشگاه دموتکس خاورمیانه

در گفتگوی اختصاصی مجله کهن با سام فروتنی، مدیر اجرایی شرکت فرش فارکو، که در…

17 ساعت ago

فرش عظیم زاده: جلوه ای از هنر و خلاقیت در نمایشگاه دموتکس خاورمیانه

فرش عظیم زاده یکی از معروفترین و بزرگترین تولیدکنندگان در زمینه فرش دستبافت است. این…

2 روز ago

فرش ایرانی؛ قدرتمند اما نیازمند بازاریابی هدفمند (ویدیو)

معرفی کوتاه از شرکت بزرگ فرش قنبری نیا من امیر قنبری نیا پسر حاج محمود…

2 روز ago

بازگشت ایران به صحنه بین المللی در نمایشگاه دموتکس دبی (ویدیو)

نمایشگاه دموتکس خاورمیانه با یک وقفه 14 ساله دوباره برگزار شد و براساس در خواست…

3 روز ago