بررسی خوشه‌های کسب و کار قم در مرکز توسعه روستایی ریاست جمهوری

مدیر عامل شرکت شهرک‌های صنعتی قم گفت: ‌دستاوردهای خوشه‌های کسب و کار قم مورد ارزیابی و تحلیل مدیر کل سرمایه‌گذاری مرکز توسعه روستایی و مناطق محروم نهاد ریاست جمهوری قرار گرفت.

به گزارش خبرگزاری فارس از قم به نقل از روابط عمومی شرکت شهرک‌های صنعتی استان قم، مهندس روح اله ابراهیمی اظهار داشت: خوشه‌های کسب و کار یکی از سیستم‌های مدیریتی و حمایتی سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی است که در سال‌های اخیر اجرایی شده و خوشبختانه نتایج مثبتی را درپی داشته است.

وی افزود: خوشه‌های کسب و کار در تلاش هستند تا با برنامه‌ریزی و تحلیل شرایط مختلف و بررسی عوامل اولیه و نهایی در تولید کالا و محصولات صنعتی، تولیدکنندگان را یاری کرده تا در یک کار گروهی ضمن توجه به صنایع بالا و پایین دستی خود نسبت به تولید کالا اقدام کنند.

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی قم خاطرنشان کرد: ‌این شرکت با توجه به ظرفیت‌های موجود استان قم تاکنون ۶ خوشه کسب و کار را شناسایی کرده که از این تعداد سه خوشه آن عملیاتی شده و خوشه کسب و کار کفش و دمپایی قم به عنوان نخستین خوشه استان توانسته است در سطح کشور مقام نخست را به خود اختصاص دهد.

وی اضافه کرد: موفقیت‌های قم در بحث خوشه‌های کسب و کار موجب شد تا این روش ضمن کسب موفقیت و مطرح شدن به عنوان یک سیستم نوین و قابل اجرا در کشور، مورد توجه مسولان تصمیم گیر در سطح کلان قرار گیرد.

ابراهیمی ادامه داد: ‌با توجه به موفقیت‌های عنوان شده مدیران کل هماهنگی و نظارت بر امور فنی حوزه معاون اول ریاست جمهوری و مدیرکل سرمایه گذاری مرکز توسعه روستایی و مناطق محروم نهاد ریاست جمهوری در نشستی تخصصی با مدیران و کارشناسان شرکت شهرک‌های صنعتی قم و همچنین عاملان و فعالان خوشه کسب و کار استان دستاوردها و قابلیت‌های اجرای این سیستم در بخش‌های مختلف کشور را مورد ارزیابی قرار دادند.

وی با بیان اینکه مدیران کل نهاد ریاست جمهوری از چندین مرکز کارگاهی فرش، تولید قطعات کفش و مبلمان بازدید کردند گفت:‌ در بررسی‌های به عمل آمده مشخص شد خوشه‌های کسب و کار می‌توانند به عنوان مدلی مناسب در توسعه و تقویت مشاغل خانگی نقش مهم و تاثیر گذار ایفا کنند.

بهنام قاسمی

فارغ التحصیل رشته تکنولوژی نساجی

Recent Posts

ترکیه و جهش صادرات فرش به ۱۸۳ کشور

ترکیه طی ۶ ماه به ۱۸۳ کشور و منطقه آزاد فرش صادر کرد؛ آمریکا و…

2 روز ago

گزارش صنعت نساجی و پوشاک ترکیه

نویسنده: دکترکامران داوری نیکو رایزن بازرگانی ایران در ترکیه آشنایی با صنعت نساجی و پوشاک…

4 روز ago

نمایشگاه فرش قازی آنتپ ۲۰۲۴: رویدادی موفق با چشم‌اندازهای امیدوارکننده برای آینده

گروه نمایشگاهی TÜYAP با همکاری اتاق بازرگانی قازی انتپ، نمایشگاه فرش قازی انتپ 2024 را…

1 هفته ago

تمایز محصول استراتژی‌های کلیدی برای موفقیت در بازار رقابتی

تمایز محصول به یک استراتژی بازاریابی اشاره دارد که یک محصول را جذاب و متفاوت…

1 هفته ago

شماره ۸۶ مجله نساجی کهن ویژه نامه تیرماه منتشر شد

تبلیغات روی جلد: شرکت معتمد تکس فهرست مطالب شماره 86 مجله نساجی کهن نمایشگاه اصفهان:…

1 هفته ago

انتخاب هیات رییسه جدید اتحادیه تولید و صادرات نساجی و پوشاک ایران (ویدیو)

انتخاب هیات رییسه و بررسی مسائل مهم صادرات روز دوشنبه اول مرداد ماه ۱۴۰۳ پنجاهُ…

1 هفته ago