اخبار فرش ماشینی

برگزاری آموزش قالیبافی در استان اردبیل

رییس اتحادیه تولید‌کنندگان و بافندگان فرش دستباف استان اردبیل از برگزاری آموزش قالیبافی و تربیت ناظران فنی قالیبافی در اردبیل خبر داد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)،”مالک‌اشتر حسنی”، در نشست با بافندگان در اردبیل از آمادگی اتحادیه فرش دستباف استان برای ارائه خدمات بیمه تکمیلی به متقاضیان خبر داد و تصریح کرد: قالیبافان با در دست داشتن مدارک احراز هویت می‌توانند در این زمینه از خدمات بیمه برخوردار شوند.

وی گفت: اکثر فعالان در این حوزه از پوشش بیمه اعم از بازنشستگی و از کارافتادگی برخوردار شده‌اند به طوری که حدود ۷۵۰۰ نفر قالیباف بیمه شده داریم.

حسنی از برگزاری آموزش قالیبافی و همچنین تربیت ناظران فنی قالیبافی در اردبیل خبر داد و گفت: این دوره برای اولین بار در استان اردبیل برگزار شده تا ناظران فنی بر کیفیت تولید قالی دستبافت نظارت داشته باشند.

وی گفت: بر اساس اعلام سازمان فرش ایران استان اردبیل در زمینه آموزش علمی و اصولی قالیبافی رتبه پنج کشور را به خود اختصاص داده است.

رییس اتحادیه تولید‌کنندگان و بافندگان فرش دستباف استان اردبیل از برگزاری دوره‌های آموزشی جدید در سال جاری خبر داد و افزود: این دوره‌ها را با هدف آشنایی ناظران فرش با جایگاه هنر فرش ایران، مقایسه آن با سایر کشورها و آشنایی با دار و ابزارهای استاندار فرش بافی برگزار می‌کنیم.

آیا میدانستید مجله نساجی کهن تنها مجله تخصصی فرش ماشینی و نساجی ایران است؟ نسخه پی دی اف آخرین مجلات از اینجا قابل دریافت است.

حسنی ادامه داد: رعایت اصول بهداشتی و ایمنی کارگاه‌ها، آشنایی با حقوق اجتماعی، کنترل کیفیت آشنایی با نقوش اصیل ایرانی و بازاریابی مناسب از جمله دوره‌های آموزشی است که برای بافندگان فرش و فعالان در این دوره تدارک دیده‌ایم.

رییس اتحادیه تولید‌کنندگان و بافندگان فرش دستباف استان اردبیل، اضافه کرد:‌ تولید فرش در این استان به رقم ۱۵۰ هزار متر‌مربع رسیده است که این تولیدات اکثراً با توجه به کیفیت مناسب، مشتریان خارجی زیادی دارد.

اشتراک رایگان سالانه مجله کهن

جهت دریافت اشتراک رایگان سالانه مجله نساجی و فرش ماشینی کهن در فرم زیر ثبت نام کنید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
×