برگزاری نشست کمیته نخ فیلامنت پلی استر انجمن صنایع نساجی ایران: حضور نماینده شرکت پتروشیمی شهید تندگویان در نشست کمیته

نشست کمیته نخ فیلامنت پلی استر انجمن صنایع نساجی ایران با حضور مهندس اکبری، نماینده شرکت پتروشیمی شهید تندگویان روز شنبه مورخ ۲ شهریور ماه در محل ساختمان شماره ۱ انجمن برگزار گردید و اعضای این کمیته به بیان و بررسی مشکلات حال حاضر تولید در این صنعت پراختند.

در این نشست نماینده پتروشیمی تندگویان به بیان اطلاعاتی در خصوص میزان تولید چیپس و نخ فیلامنت پلی‌استر توسط مجموعه مذکور پرداخت.

بنا به اظهارات وی، شرکت مذکور دارای ۸ خط تولید POY می‌باشد که ظرفیت اسمی آن‌ها بالغ بر ۲۰۰ تن در روز بوده و در حال حاضر ۴ خط آن مشغول به فعالیت و تولید روزانه حدود ۷۰ تن نخ POY پلی‌استر است.

وی با اشاره به تنوع محصولات تولیدی در خطوط نخ فیلامنت شرکت شهید تندگویان آینده خوبی برای سهم بازار شرکت مذکور پیش‌بینی کرد و اظهار داشت که برنامه صادراتی این محصولات نیز در حال تدوین می‌باشد.

وی خاطرنشان کرد که قیمت محصول POY مجتمع شهید تندگویان خارج از بورس و بر اساس ضوابط قیمت گذاری سازمان حمایت مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان تعیین و در سامانه ۱۲۴ درج می‌شود.

مهندس اکبری در خصوص عرضه چیپس پلی‌استر نیز عنوان نمود که شرکت مذکور روزانه در حدود ۱۰۰۰ تا ۱۱۰۰ تن چیپس پلی‌استر گرید الیاف تولید و ۶۵۰۰ تن از کالای مذکور را هر هفته در بورس کالا عرضه می‌کند. وی با اشاره به اینکه طی ۵ ماه اول سال جاری میزان جذب محصولات عرضه شده روند نزولی داشته است پیش‌بینی نمود که میزان تقاضا مجددا با شروع فصل پاییز و زمستان افزایش خواهد یافت.

وی در خصوص قیمت عرضه این محصولات در بورس اعلام کرد که قیمت‌گذاری آن‌ها توسط کارگروه تنظیم بازار محصولات پتروشیمی و بر اساس فوب خلیج فارس بر مبنای ارز اتاق مبادلات محاسبه می‌گردد و تفاوتی با قیمت صادراتی این محصول ندارد.

حاضرین در نشست ضمن اشاره به نیاز مبرم صنایع تولیدی نخ فیلامنت پلی‌استر به چیپس پلی‌استر ابراز نگرانی کردند که در صورت از میان رفتن محدودیت صادرات چیپس و همچنین آغاز درخواست تولیدکنندگان الیاف پلی‌استر به استفاده از این کالا در پی آغاز فصل سرما و افزایش قیمت پرک، تأمین مواد اولیه برای واحدهای تولیدکننده نخ فیلامنت به بحران تبدیل گردد.

نماینده شرکت شهید تندگویان در این خصوص ابراز امیدواری کرد که مشکلی در تأمین مناسب چیپس برای واحدهای مصرف‌کننده در سال جاری حادث نخواهد شد.

بهنام قاسمی

فارغ التحصیل رشته تکنولوژی نساجی

Recent Posts

ترکیه و جهش صادرات فرش به ۱۸۳ کشور

ترکیه طی ۶ ماه به ۱۸۳ کشور و منطقه آزاد فرش صادر کرد؛ آمریکا و…

1 روز ago

گزارش صنعت نساجی و پوشاک ترکیه

نویسنده: دکترکامران داوری نیکو رایزن بازرگانی ایران در ترکیه آشنایی با صنعت نساجی و پوشاک…

4 روز ago

نمایشگاه فرش قازی آنتپ ۲۰۲۴: رویدادی موفق با چشم‌اندازهای امیدوارکننده برای آینده

گروه نمایشگاهی TÜYAP با همکاری اتاق بازرگانی قازی انتپ، نمایشگاه فرش قازی انتپ 2024 را…

1 هفته ago

تمایز محصول استراتژی‌های کلیدی برای موفقیت در بازار رقابتی

تمایز محصول به یک استراتژی بازاریابی اشاره دارد که یک محصول را جذاب و متفاوت…

1 هفته ago

شماره ۸۶ مجله نساجی کهن ویژه نامه تیرماه منتشر شد

تبلیغات روی جلد: شرکت معتمد تکس فهرست مطالب شماره 86 مجله نساجی کهن نمایشگاه اصفهان:…

1 هفته ago

انتخاب هیات رییسه جدید اتحادیه تولید و صادرات نساجی و پوشاک ایران (ویدیو)

انتخاب هیات رییسه و بررسی مسائل مهم صادرات روز دوشنبه اول مرداد ماه ۱۴۰۳ پنجاهُ…

1 هفته ago