اخبار نساجی

بیکاری کارکنان کاریابی

 

رئیس کانون انجمن‌ صنفی کاریابی‌های کشور با اشاره به عدم حل مشکلات کاریابی‌ها گفت: تاکنون نزدیک به ۲۰ کاریابی در کشور تعطیل شده و کارمندان آن بیکار شدند.

به گزارش مشرق ، بابک هاشمی ‌پور در گفت‌وگو با فارس ، با اشاره به وضعیت اعزام نیروی کار به خارج اظهار داشت:‌ طی ماه‌های اخیر در سفری که به عراق داشتیم بسیاری از شرکت‌های ایرانی در پروژه‌های ساختمانی فعال هستند و تنها قسمتی که امکان اعزام نیروی کار به خارج وجود دارد بخش ساختمان است.

وی ادامه داد: در حال حاضر تعداد نیروی کار ایرانی در این پروژه‌ها کاهش یافته که دلیل آن حضور نیروی کار ارزان از نپال، افغانستان و پاکستان می‌کنند.

رئیس کانون انجمن‌های صنفی کاریابی‌های کشور با بیان اینکه دستمزد کارگر ساده در عراق بین ۲۵ تا ۳۰ هزار تومان است، گفت: همچنین برای دستمزد کارگر ماهر نیز ۶۰ هزار تومان است که این دستمزد در کشور نیز به همین میزان بوده و برای نیروی کار ایران صرف نمی‌کند که به کشور عراق برود.

این فعال کاریابی‌ها، با اشاره به اینکه تنها کشورهای نیرو پذیر در دنیا کانادا و استرالیا هستند، تصریح کرد: شرایط حضور نیروی کار ماهر در این کشورها بسیار سخت شده چون نیروی کار ساده پذیرش ندارد.

آیا میدانستید مجله نساجی کهن تنها مجله تخصصی فرش ماشینی و نساجی ایران است؟ نسخه پی دی اف آخرین مجلات از اینجا قابل دریافت است.

هاشمی پور تاکید کرد: داشتن قبولی در امتحان آزمون زبان انگلیسی «آیلتس» از جمله شرایط این موضوع است که البته در کشور آزمون آن نیز متوقف شده است.

به گفته رئیس کانون انجمن صنفی کاریابی‌ها، کشور کانادا بخش صدور ویزای خود را به ترکیه منتقل کرده و افراد حتی با داشتن شرایط کامل باید برای اخذ ویزا به این کشور سفر کنند.

وی با رد آمارهای اعلام شده در خصوص اعزام نیروی کار به خارج توسط مسئولان تاکید کرد: شرایط به گونه‌ای سخت شده که افراد پس از حضور در این کشورها نیز الزاما مشغول به کار نمی‌شوند و باید در مصاحبه علمی شرکت کنند.

هاشمی‌پور در خصوص نامه درخواست حل مشکلات کاریابی‌ها با حضور وزیر تعاون، کار و رفاه بیان داشت: تاکنون این موضوع محقق نشده و جلساتی با حضور قائم مقام وزارتخانه و معاون سرمایه انسانی و توسعه اشتغال برگزار شده که قول مساعد می دهند اما هیچ کدام عملیاتی نشده است.

این فعال کاریابی‌ها خاطرنشان کرد: موضوع واگذاری برخی امور اجرایی، اجرای معافیت بیمه کارفرمایان، درخواست تسهیلات به کاریابی‌ها از جمله موضوعاتی است که هیچ کدام محقق نشده است.

هاشمی پور تاکید کرد: به دلیل عدم رسیدگی به مشکلات موجود کاریابی‌ها تاکنون نزدیک به ۲۰ کاریابی تعطیل و کارکنان آن بیکار شده‌اند.

اشتراک رایگان سالانه مجله کهن

جهت دریافت اشتراک رایگان سالانه مجله نساجی و فرش ماشینی کهن در فرم زیر ثبت نام کنید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
×