Categories: اخبار نساجی

بی‌اطلاعی تولیدکنندگان بخش خصوصی از نامه بانک مرکزی

 

در حالی که طی چند روز گذشته صحبت از نامه‌ای که بانک مرکزی به تولید‌کنندگان نوشته و در آن خواسته که خود را برای فاز دوم هدفمند‌سازی یارانه‌ها آماده کنند، زیاد است، اما هیچ‌ کس از متن این نامه مطلع نیست.

قاعدتا این نامه باید به تولید‌کنندگان عمده و به خصوص اعضای اتاق‌های بازرگانی و تهران نوشته می‌شد، اما تماس‌های متعدد با افراد مختلف عضو این اتاق‌ها نشان داد که چنین نامه‌ای به دست هیچ‌کدام از آنها نرسیده است.

محسن بهرامی – عضو اتاق ایران، در گفت‌وگو با ایسنا، با بیان این که متن این نامه را ندیده است، گفت من هم از رسانه‌ها مطلع شدم که ظاهرا چنین نامه‌ای نوشته شده، اما متن آن را ندیده‌ام.

او افزود: براساس شنیده‌ها این نامه به تولید‌کنندگان آگاهی داده که برای اجرای فاز دوم هدفمند‌سازی یارانه‌ها آماده باشند، اما این‌که جزییات این نامه چیست، من از آن اطلاعی نداریم.

جمشید عدالتیان – دیگر عضو اتاق ایران، نیز با اظهار بی‌اطلاعی از متن این نامه گفت: من هم از طریق رسانه‌ها نسبت به این نامه مطلع شدم، ولی مشخص نیست که این نامه به چه کسانی نوشته شده است.

وی ادامه داد: قاعدتا اگر چنین نامه‌ای نوشته شده بود، باید ما آن را دریافت می‌کردیم، چون به هرحال اعضای اتاق‌های ایران و تهران بزرگ‌ترین تولید‌کنندگان کشور هستند.

هم‌چنین عبدالرحمان سلیمانی – نایب رییس اتاق ایران، با بیان اظهاراتی مشابه، از مشاهده چنین نامه‌ای اظهار بی‌اطلاعی کرد و گفت: ممکن است چنین نامه‌ای به روسای اتاق‌ها نوشته شده باشد.

خبرنگار ایسنا این موضوع را از یحیی ال‌اسحاق از رییس اتاق تهران پیگیری کرد که وی نیز با اعلام این‌که چنین نامه‌ای را ندیده است، گفت: من هم در رسانه‌ها متوجه شدم که ظاهرا بانک مرکزی چنین نامه‌ای را نوشته، اما به متن آن دسترسی پیدا نکردم.

او افزود: با توجه به اظهارات رییس جمهور در مشهد به نظر می‌رسد فاز دوم هدفمند‌سازی یارانه‌ها به زودی آغاز می‌شود؛ با این وجود اگر محور فاز دوم، تولید و تولید‌کننده و حمایت از آنها باشد، به نظر می‌رسد که این بخش آمادگی اجرای فاز دوم هدفمند‌سازی یارانه‌ها را دارد.

بهنام قاسمی

فارغ التحصیل رشته تکنولوژی نساجی

Recent Posts

پرزینگی در نخ، علت ها و طریقه جلوگیری از آن

پرزینگی در نخ بوسیله الیاقی که از نخ بیرون آمده اند ایجاد میشود. موئینگی به…

10 ساعت ago

شرکت آراز: معرفی محصولات هوشمند مانیتورینگ و کنترل کیفیت در صنعت بافندگی (ویدیو)

شرکت آراز علاوه بر فعالیت در حوزه ماشین‌های گردبافی، محصولات مانیتورینگ پیشرفته‌ای برای کنترل و…

1 روز ago

جامعه پژوهشی و رشته فرش: بررسی کیفیت و راهکارهای بهبود

وضعیت کنونی و چشم‌انداز فارغ‌التحصیلان رشته‌های صنایع دستی و فرش در ایران جامعه کنونی شاهد…

4 روز ago

نمایشگاه نساجی: فرصتی برای بهبود فروش و چالـش‌های واردات بی‌رویه (ویدیو)

نمایشگاه‌ نساجی همواره فرصتی بی‌نظیر برای ارائه محصولات جدید و ایجاد تعاملات سازنده میان تولیدکنندگان…

5 روز ago

حوله‌های مسافرتی: سبکی و کارایی در سفرهای شما

حوله‌های مسافرتی به عنوان یکی از لوازم ضروری سفر، نقش مهمی در افزایش راحتی و…

5 روز ago

درخواست دقت و ریزبینی در انتخاب مسئول حوزه صنایع دستی و فرش

سخنی کوتاه با رئیس جمهور؛ ضمن تبریک به رئیس جمهور جدید جناب آقای دکتر پزشکیان،…

5 روز ago