Categories: اخبار نساجی

بی ثباتی نرخ ارز و تزلزل اقتصادی تنش و التهاب بازار را افزایش می دهد

 

 

رییس کمیسیون اقتصادی مجلس گفت: از وضعیت بی ثباتی نرخ ارز و تزلزل اقتصاد کشور تنها دلالان و سفته بازان سود می برند که این عوامل خود تنش و التهاب بازار را افزایش می دهند.

ارسلان فتحی پوربا تأکید بر اینکه حضور گسترده دلالان در بازار نشان از وعده‌های توخالی دولت برای تنظیم بازاراست، گفت: مسئولان به جای دادن وعده‌های توخالی به دنبال ارائه راه‌کار‌های عملی برای کنترل قیمت‌ها و تنظیم بازار باشند چرا که مردم از حرف های بی‌عملی که در دستگاه‌های دولت زده می‌شود، سیاست‌ زده شده‌اند و دیگر اعتمادی به دولت ندارند.

نماینده مردم کلیبر در مجلس شورای اسلامی با تاکید بر حمایت ازتولید ملی برای رشد اقتصاد، افزود: بی تدبیری‌ها متاسفانه اثر نابه سامانی بر معیشت مردم دارد و باید این مساله کنترل شود تا اگر اختصاص ارز مرجع بر کالاهای اساسی پابرجاست، جلوی هر گونه افزایش قیمت گرفته و نحوه توزیع کالاها باید با دقت مورد رسیدگی قرار گیرد.

ارسلان فتحی پور در جمع تعدادی از فعالان اقتصادی با تاکید بر این که طبقه فرودست جامعه تقاص بی ثباتی مدیریت دولت را پس می دهد، اظهار کرد: وقتی در کشور ثبات تصمیم گیری در زمینه امور اجرایی اقتصادی وجود ندارد، متاسفانه این نوسانات رخ می دهد و وضعیت معیشتی مردم، گران شدن کالاهای اساسی از جمله گوشت و روغن و برنج و تاثیر مجدد آن بر سایر کالاهای دیگر با این وضعیت مدیریت اجرایی چندان دور از ذهن نیست.

رییس کمیسیون اقتصادی مجلس با بیان اینکه فقدان ثبات در تصمیم گیری‌های اقتصادی، مردم را گرفتار گرانی و دلالان را پرقدرت تر از قبل می کند، گفت: در این میان متضرر، طبقه فرودست جامعه است.

اوبااشاره به شعار امسال مبنی برحماسه اقتصادی وحماسه سیاسی کشور گفت: تازمانی که انسجام دلالان در سایه ضعف نظارت دولت قیمت کالا‌ها را هر‌ روزه دست‌ خوش دگرگونی می‌کند، نمی‌توان به محقق شدن حماسه اقتصادی امیدوار بود.
فتحی پور هم چنین تصریح کرد:از وضعیت بی ثباتی نرخ ارز و تزلزل اقتصاد کشور تنها دلالان و سفته بازان سود می برند که این عوامل خود تنش و التهاب بازار را افزایش می دهند.

این نماینده مردم در مجلس نهم با بیان اینکه انداختن تقصیر‌هایی که ناشی از اهمال در وظایف از سوی دولت است به گردن سایر افراد و ارگان‌ها دردی از گرانی را کم نمی‌کند، گفت: مسئولان به جای بهانه فکنی و پیدا کردن عامل برای ایجاد یا تشدید گرانی در بازار، دست دلالان را که آزادانه سود خالص تولید کنندگان را به جیب می‌زنند کوتاه کنند.

رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس، یادآور شد: زمانی که واسطه‌ها و دلالان دیگر در اقتصاد کشور جایی نداشته باشند و سود حاصل از کار کشاورز به جیب خودش برود، نه گرانی مردم را تهدید می‌کند و نه رکود اقتصادی پیش می‌‌آید و به این ترتیب پویایی و رشد اقتصادی در کشور رخ می‌دهد.

بهنام قاسمی

فارغ التحصیل رشته تکنولوژی نساجی

Recent Posts

استقبال عالی از چهارمین دوره نمایشگاه صنایع وابسته فرش ماشینی کاشان(ویدیو)

چهارمین دوره نمایشگاه صنایع وابسته فرش ماشینی کاشان با بازخورد بسیار عالی و به صورت…

2 روز ago

نمایشگاه کاشان فرصتی برای کنار هم قرار گرفتن تولیدکنندگان صنعت فرش ماشینی(ویدیو)

کاشان به عنوان قطب صنعت فرش پتانسیل های خوبی در حوزه توسعه بازار هایی برای…

2 روز ago

کنارهم قرارگرفتن تولیدکنندگان راهی برای رشد وموفقیت صنعت نساجی(ویدیو)

شرکت کامل پتروتک شیمی یک شرکت دانش بنیان است که در زمینه تولید مواد اولیه…

2 روز ago

صنعت پوشاک و منسوجات، تجارت بین الملل و الگویابی صادرات به اروپا

ترجمه و اقتباس، تدوین و تحلیل: ابوالفضل قندچی/ دارای دکترای مهارتی (DBA) عصر جدید تجارت…

3 روز ago

هـدف شـرکت فـرجاد تـوان آسـیا کمک به صنعت فرش ماشینی ایران (ویدیو)

نمایشگاه صنایع وابسته فرش ماشینی باید در سال های آینده قوی تر و موفق تر…

4 روز ago

بـرگزاری نـمایشگاه صنـایع وابـسته فـرش ماشینی موجب رونق این صنعت می شود(ویدیو)

چهارمین نمایشگاه بین المللی صنایع وابسته فرش ماشینی کاشان بعد از ۳سال برگزار شد. این…

4 روز ago