Categories: اخبار نساجی

تدوین میثاق‌نامه حمایت ملی از کار/ کمیته ملی کارگران نمونه تشکیل می‌شود

 

دبیرکل مجمع عالی نمایندگان کارگران ایران با اعلام تدوین میثاق نامه حمایت ملی از کار و تامین اجتماعی، گفت: کمیته ملی کارگران نمونه با هدف حمایت از کارگران خلاق، مبتکر و مخترع تشکیل خواهد شد.

آرش فراز با اشاره به تهیه و تدوین میثاق نامه حمایت ملی از کار و تامین اجتماعی از سوی مجمع عالی نمایندگان کارگران ایران گفت: این موضوع می تواند به عنوان سندی متضمن تحقق موضوع کارشایسته در کشور باشد.

دبیرکل مجمع عالی نمایندگان کارگران ایران اظهار داشت: این میثاق نامه با هدف ارتقای شاخصها و معیارهای پیشرفت، توسعه، بسط عدالت اجتماعی و اقتصادی در میان عموم شهروندان و همچنین رفع انواع تبعیض تدوین شده است.

فراز خاطر نشان کرد: همچنین حفظ توان و قدرت خرید و معیشت خانوار، ایجاد امنیت شغلی پایدار، ارائه خدمات و پشتیبانی های کامل بیمه اجتماعی با الگو قراردادن مبانی و مدل های مولفه کار شایسته به موجب برنامه پنجم توسعه کشور و نیز سند چشم انداز ایران ۱۴۰۴ نیز در این راستا تهیه و تدوین شده است.

وی با تاکید بر محور قرارگرفتن موضوع کارشایسته در برنامه های هفته کارگر امسال از سوی مجمع نمایندگان کارگران ایران بیان داشت: با هدف تحقق اهداف این میثاق نامه و نهادینه شدن مبحث کار شایسته و تکریم جایگاه کارگران در نظام اقتصادی کشور؛ مجمع اقدام به ایجاد دبیرخانه دائمی با عنوان کارگر و کارشایسته کرده است و ستاد گرامیداشت هفته کارگر نیز در زیر مجموعه این دبیرخانه فعال شد.

دبیرکل مجمع نمایندگان کارگران کشور در خصوص برنامه های هفته کارگر که از سوی مجمع ساماندهی شده است، گفت: انتخاب و معرفی سفیران کار و تولید از میان مدیران دولتی و کارفرمایان بخش خصوصی حامی کارگران و همچنین هنرمندانی که در این خصوص دغدغه داشته و اقدامات شایسته ای انجام داده اند، تقدیر از کارگران ایثار و خانواده های ایشان و ایجاد کمیته ملی کارگران نمونه با هدف حمایت از کارگران خلاق، مبتکر و مخترع از جمله برنامه های این هفته است.

فراز افزود: همچنین تبیین نقش و جایگاه حوزه تعاون در ارتقای معیشت کارگران و برگزاری میزگردهای تخصصی در حوزه کار و تامین اجتماعی با عناوین متنوع از جمله کار زنان و زنان کارگر سرپرست خانوار، اهمیت ایمنی و بهداشت در محیط کار، کودکان کار، کار کودکان، کار شایسته و خلاء آن در نظام کسب و کار کشور جهت برگزاری در ایام هفته کارگر با حضور صاحبنظران، کارشناسان و فعالان پیش بینی شده است.

بهنام قاسمی

فارغ التحصیل رشته تکنولوژی نساجی

Recent Posts

استقبال عالی از چهارمین دوره نمایشگاه صنایع وابسته فرش ماشینی کاشان(ویدیو)

چهارمین دوره نمایشگاه صنایع وابسته فرش ماشینی کاشان با بازخورد بسیار عالی و به صورت…

2 روز ago

نمایشگاه کاشان فرصتی برای کنار هم قرار گرفتن تولیدکنندگان صنعت فرش ماشینی(ویدیو)

کاشان به عنوان قطب صنعت فرش پتانسیل های خوبی در حوزه توسعه بازار هایی برای…

2 روز ago

کنارهم قرارگرفتن تولیدکنندگان راهی برای رشد وموفقیت صنعت نساجی(ویدیو)

شرکت کامل پتروتک شیمی یک شرکت دانش بنیان است که در زمینه تولید مواد اولیه…

2 روز ago

صنعت پوشاک و منسوجات، تجارت بین الملل و الگویابی صادرات به اروپا

ترجمه و اقتباس، تدوین و تحلیل: ابوالفضل قندچی/ دارای دکترای مهارتی (DBA) عصر جدید تجارت…

3 روز ago

هـدف شـرکت فـرجاد تـوان آسـیا کمک به صنعت فرش ماشینی ایران (ویدیو)

نمایشگاه صنایع وابسته فرش ماشینی باید در سال های آینده قوی تر و موفق تر…

4 روز ago

بـرگزاری نـمایشگاه صنـایع وابـسته فـرش ماشینی موجب رونق این صنعت می شود(ویدیو)

چهارمین نمایشگاه بین المللی صنایع وابسته فرش ماشینی کاشان بعد از ۳سال برگزار شد. این…

4 روز ago