اخبار فرش ماشینی

بی خبری خراسان شمالی از صادرات فرش هایش

 

 استان خراسان شمالی ۹ درصد از تولید فرش دستباف کشور را به خود اختصاص داده اما هیچ آماری از میزان صادرات فرش این خطه به خارج از کشور وجود ندارد.

مدیرکل دفتر امور اقتصادی و بین الملل استانداری خراسان شمالی روز یکشنبه در گفت و گو با ایرنا اظهار کرد: براساس آمار سالانه حدود ۴۰۰ هزار متر مربع فرش دستباف در این استان تولید می شود که بخش زیادی از آن به خارج از کشور صادر می شود.

‘محمدرضا موفق یساقی’ افزود: برای کسب اطلاع از میزان صدور فرش دستباف به خارج کشور از چندین دستگاه مرتبط پیگیری شد که هیچ یک از اطلاعاتی در خصوص میزان صادرات فرش تولیدی هنرمندان این استان به خارج از کشور نداشتند.

وی افزود: آماری که از طریق خوشه صنعتی فرش استان خراسان شمالی نیز اعلام شده مربوط به سال ۸۹ بوده و پس از آن هیچ اطلاعات جدیدی به ثبت نرسیده است.

آیا میدانستید مجله نساجی کهن تنها مجله تخصصی فرش ماشینی و نساجی ایران است؟ نسخه پی دی اف آخرین مجلات از اینجا قابل دریافت است.

مدیرکل دفتر امور اقتصادی استانداری خراسان شمالی گفت: نداشتن آمار از میزان صادرات فرش دستباف برای استانی که ۹ درصد تولید فرش دستباف کشور را دارد، یک نقطه ضعف محسوب می شود و باید آمارمان را به روز کنیم.

براساس آمار اداره کل صنعت، معدن و تجارت خراسان شمالی در این استان بیش از ۲۱ هزار بافنده فرش دستباف با ۹ هزار دار قالی فعالیت دارند.

استان خراسان شمالی تنها مرکز بافت فرش دستباف دورو در جهان است که این هنر در بخش مرزی ‘جرگلان’ در شمال این استان رونق دارد.

اشتراک رایگان سالانه مجله کهن

جهت دریافت اشتراک رایگان سالانه مجله نساجی و فرش ماشینی کهن در فرم زیر ثبت نام کنید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
×