اخبار نساجی

تامین قطعات تندر ۹۰ را واگذار نمی کنیم

مدیر عامل رنوپارس موضع این شرکت در خصوص واگذاری وظیفه تامین قطعات تندر ۹۰ به خودروسازان داخلی را تشریح کرد.

پیمان کارگر در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، در پاسخ به این که موضوع واگذاری وظیفه تامین قطعات خودرو تندر۹۰ به ایران خودرو و سایپا به کجا رسیده است؟ اظهار کرد: اوایل آغاز فعالیت من در ایران مباحثی مطرح بود که چرا تامین قطعه باید از سوی رنوپارس صورت گیرد.

وی با بیان این که در آن زمان برخی معتقد بودند که بهتر است این کار را ساپکو و سازه گستر انجام دهند، خاطرنشان کرد: البته مدیرعامل قبلی رنوپارس توافقاتی در این زمینه داشته و نزدیک بود وظیفه تامین قطعات را واگذار کند، اما من پس از آغاز فعالیت خود در ایران، این کار را متوقف کردم.

نماینده رنو در ایران ادامه داد: با توجه به آن که برنامه اصلی رنو، حضور دراز مدت در ایران است، من حساسیتی در خصوص آن که تامین قطعه از سوی رنوپارس یا تامین کنندگان خودروسازان صورت گیرد ندارم، اما نکته مهم حفظ کیفیت قطعات تندر ۹۰ از سوی تامین کننده است که پس از دیدن برخی مسائل به این نتیجه رسیدیم که بهتر است وظیفه تامین قطعات تندر ۹۰ در دست رنوپارس باقی بماند.

کارگر با بیان این که در حال حاضر کیفیت تندرهای تولیدی بهتر از محصولات تولید شده در دو سال پیش است، تصریح کرد: در خصوص پروژه وانت تندر۹۰ ایران خودرو نیز به این نتیجه رسیدیم که برخی قطعات داخلی وانت که با قطعات سواری تندر۹۰ تفاوت دارد، توسط ساپکو و تحت نظارت کیفی و مهندسی رنوپارس تامین شود. البته در خصوص قطعات فعلی که در حال حاضر از سوی رنوپارس تامین می شود، دلیلی برای واگذاری وظیفه تامین آن ها وجود ندارد.

میرعامل رنوپارس در پاسخ به این که با توجه به این شرایط چرا حدود یک سال و نیم پیش مدیرعامل وقت رنوپارس واگذاری تامین قطعات تندر۹۰ را پذیرفت؟ اظهار کرد: موضوع مهم برای رنو حضور درازمدت، جا افتادن برند آن در ایران و آینده درخشان در این کشور است. به هر حال در آن مقطع نظر مدیرعامل قبلی رنوپارس واگذاری وظیفه تامین قطعات بود، اما رنو تصمیمی در این خصوص اتخاذ نکرده بود.

آیا میدانستید مجله نساجی کهن تنها مجله تخصصی فرش ماشینی و نساجی ایران است؟ نسخه پی دی اف آخرین مجلات از اینجا قابل دریافت است.

به گزارش ایسنا، حدود دو سال پیش موضوع واگذاری وظیفه تامین قطعات تندر ۹۰ مطرح شد. در آن زمان برخی کارشناسان و خودروسازان معتقدند بودند که تامین قطعات تندر۹۰ از سوی رنوپارس هزینه های تولید این خودرو را افزایش داده که با واگذاری این وظیفه به شرکتهای تامین کننده داخلی این مشکل حل خواهد شد.

اشتراک رایگان سالانه مجله کهن

جهت دریافت اشتراک رایگان سالانه مجله نساجی و فرش ماشینی کهن در فرم زیر ثبت نام کنید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
×