اخبار نساجی

تجدیدنظر چین در برنامه ذخیره‌سازی پنبه

 

تجدیدنظر چین در برنامه ذخیره‌سازی پنبه

 

چین که بزرگ‌ترین واردکننده پنبه دنیا به شمار می‌رود به منظور حمایت از بازار داخلی منسوجات، درصدد تغییر برنامه ذخیره‌سازی بالای پنبه است.

پکن برای حمایت از اقتصاد روستایی حدود ۱۰ میلیون تن پنبه از کشاورزان به قیمت بالاتر از بازار خریداری کرده و قیمت‌های داخلی پنبه را ۴۰ درصد بالاتر از قیمت‌های جهانی نگه داشته است.

اکنون دولت اذعان کرده که این سیاست به شرکت‌های منسوجات داخلی آسیب زده زیرا با گران‌تر شدن پنبه در بازار داخلی، هزینه‌های تولید بالاتر رفته و توان رقابت صادرکنندگان این کشور در بازار جهانی کاهش یافته و باعث شده برخی از شرکت‌ها میزان تولیدشان را کاهش دهند یا تعطیل شوند.

آیا میدانستید مجله نساجی کهن تنها مجله تخصصی فرش ماشینی و نساجی ایران است؟ نسخه پی دی اف آخرین مجلات از اینجا قابل دریافت است.

دورنمای این برنامه، عامل کلیدی در بازارهای جهانی پنبه بوده زیرا چین در یک مرحله حدود ۶۰ درصد از ذخایر جهانی پنبه را در اختیار داشت.

در حالیکه جزئیات چندانی در مورد تغییرات احتمالی این برنامه وجود ندارد، مطرح شدن احتمال کاهش خرید پنبه از سوی چین موجب واهمه بازرگانان آمریکایی شده که صادرکننده شماره یک دنیا هستند.

به گزارش رویترز به نقل از منابع صنعتی آگاه، دولت چین ممکن است به جای حمایت از تولیدکنندگان پنبه از طریق خرید و ذخیره سازی به کشاورزان مستقیما یارانه دهد.

پیش‌بینی شده تولید امسال چین به ۶.۵ میلیون تن برسد که حدود پنج درصد کمتر از سال پیش خواهد بود زیرا کشاورزان کاشت پنبه را به دلیل تقاضای پایین از سوی صنعت منسوجات، کاهش داده‌اند.

اشتراک رایگان سالانه مجله کهن

جهت دریافت اشتراک رایگان سالانه مجله نساجی و فرش ماشینی کهن در فرم زیر ثبت نام کنید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
×