اخبار نساجی

تدوین برنامه استراتژیک تولید ملی

 

تهران – رییس سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران ( ایدرو ) از تدوین برنامه و استراتژی تولید ملی توسط این سازمان در سال تولید ملی خبرداد .

‘سید مجید هدایت ‘ روز سه شنبه در گفت وگو با خبرنگار اقتصادی ایرنا عنوان کرد: ایدرو یکی از دستگاه های مخاطب نامگذاری امسال است و به عنوان یکی از بازوهای وزارت صنعت ، معدن و تجارت درتلاش است با برنامه ریزی های مورد نیاز اهداف سال تولید ملی را محقق کند .

وی تاکید کرد : نامگذاری امسال از سوی رهبر معظم انقلاب اسلامی وظایف دستگاه های متولی تولید و توسعه سرمایه گذاری را دو چندان می کند.

معاون وزیر صنعت ، معدن و تجارت همچنین گفت : در سال تولید ملی باید راهبرد و برنامه خاص و متناسبی درهم افزایی همه دستگاه‌های متولی تدوین شود.

وی با بیان اینکه حمایت از تولید داخلی، کار و سرمایه ایرانی نیازمند تلاشی مضاعف و جهادگونه است ، افزود: حمایت از تولید ملی نه تنها یک موضوع مؤثر در علم و فناوری است بلکه زیربنای پیشرفت علم و فناوری در کشور تلقی می‌شود.

آیا میدانستید مجله نساجی کهن تنها مجله تخصصی فرش ماشینی و نساجی ایران است؟ نسخه پی دی اف آخرین مجلات از اینجا قابل دریافت است.

رییس سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران ( ایدرو ) همچنین گفت: مدیریت واردات ، توسعه صادرات و ارایه برنامه هدفمند واردات به منظور کاهش اتکا به کالاهای خارجی یکی از مواردی است که در تقویت تولید ملی تاثیر بسیاری دارد.

این مقام مسئول، همچنین بر فرهنگ سازی برای مصرف تولید داخلی همزمان با ارتقای کیفیت کالاها تاکید کرد و گفت: تشویق مردم به مصرف کالاهای ساخت داخل باید به عنوان دستور کار اصلی همه دست اندرکاران در سال تولید ملی تلقی گردد.

وی در بخش دیگری از این گفت وگو با تصریح براینکه در نقشه جامع علمی کشور به موضوع تولید ملی و اقتصاد و صنعت توجه جدی شده، افزود: این روند برای فناوری‌های پیشرفته نقش و جایگاه مهمی اختصاص یافته است.

معاون وزیر صنعت ، معدن و تجارت افزود: توسعه صنایع پیشرفته و تولید مبتنی بر این صنایع علاوه بر افزایش تولید، به کارگیری نیرو‌های متخصص و ایجاد مزیت رقابتی علاوه بر رفع نیاز‌های کشور، یکی از مهمترین راه حل‌های دستیابی به خودکفایی و خوداتکایی محسوب می‌شود.

اشتراک رایگان سالانه مجله کهن

جهت دریافت اشتراک رایگان سالانه مجله نساجی و فرش ماشینی کهن در فرم زیر ثبت نام کنید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
×