اخبار نساجی

ترکیه پرداخت پول گاز وارداتی از ایران با طلا را تایید کرد

 

ترکیه پرداخت پول گاز وارداتی از ایران با طلا را تایید کرد

دولت ترکیه رسما اعلام کرد علت اصلی افزایش صادرات طلا به ایران طی ماههای اخیر مربوط به پرداخت پول گاز وارداتی از این کشور بوده است .

به نقل از وال استریت ژورنال ، پرداخت طلا به جای پول گاز وارداتی از ایران از سوی ترکیه تازه ترین نشانه از دور زدن تحریمهای آمریکا توسط تهران به شمار می رود .

این اقدام دولت ترکیه موجب نگرانی و ناراحتی واشنگتن شده است . بر این اساس علی باباچان معاون نخست وزیر ترکیه در پاسخ به سوال کمیته بودجه پارلمان این کشور رسما تاکید کرد افزایش صادرات طلای ترکیه به ایران طی ماههای گذشته مربوط به پرداخت پول گاز وارداتی از جمهوری اسلامی بوده است .

ایران بیش از ۱۸ درصد گاز طبیعی و ۵۱ درصد نفت مورد نیاز ترکیه را تامین می کند . از زمان اعمال تحریمهای آمریکا و اروپا بر ضد ایران ، ترکیه پول نفت و گاز وارداتی از ایران را با لیره پرداخت می کند .

آیا میدانستید مجله نساجی کهن تنها مجله تخصصی فرش ماشینی و نساجی ایران است؟ نسخه پی دی اف آخرین مجلات از اینجا قابل دریافت است.

گر چه لیره ترکیه ارز مناسبی برای خریداری کالاهای مختلف در بازارهای بین المللی نیست ولی بهترین گزینه برای ایران است تا بتواند طلای مورد نیاز خود را از آنکارا خریداری کند .

به نقل از این منبع خبری، باباچان تصریح کرد: لیره پرداختی بابت گاز وارداتی از ایران در حسابی متعلق به ایران در ترکیه پس انداز می شود البته من دقیقا نمی دانم این پول چگونه به ایران منتقل می شود .

هالک بانک ترکیه واسطه اصلی انجام مبادلات مالی و تجاری با ایران است . در نه ماه نخست امسال ترکیه بیش از ۶.۴ میلیارد دلار طلا به ایران فروخته است . این رقم در سال ۲۰۱۱ میلادی به کمتر از ۵۴ میلیون دلار رسیده بود .

بیش از ۶۰ درصد صادرات طلای ترکیه امسال به مقصد ایران بوده است .

اشتراک رایگان سالانه مجله کهن

جهت دریافت اشتراک رایگان سالانه مجله نساجی و فرش ماشینی کهن در فرم زیر ثبت نام کنید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
×