اخبار نساجی

تصمیم ویژه دولت برای مهار نرخ ارز/ ساماندهی فوری بازار ارز

 

تصمیم ویژه دولت برای مهار نرخ ارز/ ساماندهی فوری بازار ارز

 

رئیس کل بانک مرکزی با اعلام اینکه هم اکنون ارز مرجع فقط به دو اولویت پرداخت می‌شود، گفت: دولت و بانک مرکزی به دنبال ساماندهی سریع بازار ارز هستند. محمود بهمنی در گفتگو با مهر در خصوص زمان توقف روند افزایشی نرخ دلار در بازار آزاد، گفت: در این زمینه ما هم اکنون برای دو اولویت ارز مرجع پرداخت می کنیم.

رئیس کل بانک مرکزی اظهار داشت: طبیعتا در این شرایط تقاضای ارز به سمت بازار آزاد است و به زودی این مسئله حل خواهد شد.

بهمنی با اعلام اینکه دولت، بانک مرکزی و ارگان‌های مختلف به دنبال حل مشکل افزایش یکباره نرخ ارز هستند، بیان داشت: دنبال این موضوع هستیم که بتوانیم در اولین فرصت روند افزایش نرخ دلار را متوقف کنیم و نتیجه مناسبی بگیریم.

آیا میدانستید مجله نساجی کهن تنها مجله تخصصی فرش ماشینی و نساجی ایران است؟ نسخه پی دی اف آخرین مجلات از اینجا قابل دریافت است.

وی همچنین با انتقاد از ثبت سفارش‌هایی که برای واردات برخی کالاها به کشور در چندماه اخیر صورت گرفته است، گفت: این روند متوقف خواهد شد و دیگر ارز مرجع به کالاهایی که بخواهد با قیمت ۱۲۲۶ تومان وارد و به نرخ آزاد محاسبه و به مردم فروخته شود، تعلق نخواهد گرفت.

سیدشمس الدین حسینی، وزیر امور اقتصادی و دارایی نیز درباره بروز نوسانات قیمتی در بازار آزاد ارز و افزایش نرخ دلار تا ۲۷۰۰ تومان در هفته های اخیر، گفت: با جلوگیری از رانت و ویژه خواری بازار موازی، تخصیص ارز برای کالاهای غیر اساسی نیز شفاف خواهد شد و باید مشخص شود چه اشخاصی ارز می خرند و می فروشند.

وزیر امور اقتصادی و دارایی تاکید کرد: نوساناتی که در روزهای اخیر شاهد هستیم، مشابه نوساناتی است که تقریبا در زمستان سال گذشته اتفاق افتاد و قیمت ارز و به دنبال آن نرخ سکه بهار آزادی افزایش پیدا کرد و این روند افزایشی به گونه ای بود که نگرانی فراوانی ایجاد کرد، اما بعد از یک سلسله اقدامات که در جهت مقابله با مجموعه اختلال های خارج و داخل کشور صورت گرفت، آن روند و فرایند تغییر کرد.

اشتراک رایگان سالانه مجله کهن

جهت دریافت اشتراک رایگان سالانه مجله نساجی و فرش ماشینی کهن در فرم زیر ثبت نام کنید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
×