مقالات نساجینساجی و مردم

تصمیم گیری های هوشمند با گواهی و برچسب های اکوتکس

می خواهید مسئولانه خرید کنید اما دقیقا نمی دانید از کجا شروع کنید؟ گواهی‌ ها و برچسب‌ های اکوتکس راهنمایی‌ هایی را برای تصمیم‌گیری هوشمندانه‌ تر در خرید به شما ارائه می‌دهند. بیایید نگاهی به معنای آن ها بیاندازیم و بفهمیم که چگونه به شما کمک می کنند تا انتخاب های روزمره خود را ایمن تر و پایدارتر کنید.

اکوتکس: Made in Green

محصولاتی که روی آن ها برچسب سبز وجود دارد را می توان ردیابی کرد زیرا این برچسب ها قابلیت ردیابی زنجیره تامین را فراهم می کند و برای مشتریان این اطمینان را حاصل می کند که هر مرحله – از تولید تا محصول نهایی – بر اساس استانداردهای آزمایشی دقیق ساخته شده است.

همچنین این برچسب به شما اطمینان را می دهد که محصول برای بررسی مواد مضر آن آزمایش شده است و در مراکز تولید تایید شده و ممیزی شده ساخته شده است.

نکته قابل توجه دیگر در این برچسب این است که نشان میدهد تامین کنندگان در یک زنجیره تامین اقداماتی را برای محافظت از کارگران، تضمین شرایط کار ایمن و تقویت شیوه های کار سالم انجام میدهند.

برای دریافت اطلاعات بیشتر و کسب گواهینامه اوکوتکس OEKO-TEX با نماینده رسمی این سازمان در ایران جناب آقای دکتر احسان اکرامی در تماس باشید. ایمیل: ehsan.ekrami@oeti.biz شماره تماس: ۴۷۶۲۳۲۳۳-۰۲۱

این برچسب چگونه کار میکند؟

هر محصولی که دارای برچسب‌گذاری های اکوتکس میباشد را می‌توان با استفاده از یک کد QR یا شناسه محصول اسکن و ردیابی کرد و اطلاعاتی درباره نحوه و مکان ساخت آن ارائه می‌دهد.

اکوتکس: STANDARD 100

سموم موجود در منسوجات نساجی می تواند از طریق تنفس، تماس با پوست و بزاق به سلامتی شما آسیب برساند. محصولات دارای گواهی STANDARD 100  اکوتکس میباشند از نظر مواد مضر برای محافظت از سلامت شما آزمایش می شوند و به شما این اطمینان را میدهد که محصولی که خریداری کردید برای شما بی ضرر است.

آیا میدانستید مجله نساجی کهن تنها مجله تخصصی فرش ماشینی و نساجی ایران است؟ نسخه پی دی اف آخرین مجلات از اینجا قابل دریافت است.

اقلام دارای گواهی استاندارد ۱۰۰ شامل هر نخ، دکمه و لوازم جانبی و … در برابر فهرستی از بیش از ۱۰۰۰ ماده که برای سلامتی شما و همچنین برای محیط زیست مضر هستند آزمایش شده اند. اکوتکس حداقل یک بار در سال مقادیر مورد نیاز و بی ضرر  این مواد را مجدد مورد آزمایش و بررسی قرار میدهد تا از سلامت آن اطمینان لازم راه بدست بیاورد.

یک کالای دارای گواهی استاندارد ۱۰۰ که در نقاط مختلف جهان تولید و به فروش می رسد، همیشه از استانداردها، مقادیر حدی و روش های آزمایش یکسانی پیروی می کند.با آزمایش نمونه‌ های مشابه در آزمایشگاه‌ های مختلف با استفاده از روش‌های یکسان، مقایسه‌ های دقیقی ایجاد میکنند و بنابراین به طور مداوم فرآیند صدور گواهینامه خود را بهینه میکنند.

اکوتکس: پنبه ارگانیک

محصولاتی که این برچسب را دارند بدون استفاده از GMO تولید شده اند و برای آفت کش ها و سایر مواد مضر آزمایش شده اند. لباس‌های دارای گواهی پنبه ارگانیک عاری از آفت‌کش‌ها هستند و برای سایر مواد مضر مانند رنگ‌های آزو ممنوع، PFAS، کادمیوم یا سرب به‌ طور کامل آزمایش شده‌اند.

به دلیل ارزش و اهمیت زیاد سلامتی خود باید به انتخاب منسوجات گواهی شده اهمیت دهید. انتخاب پوشاک، کفش، منسوجات خانگی و محصولات چرمی دارای برچسب، از شیوه‌های هوشمندانه‌تر در صنعت مد پشتیبانی می‌کند. شما هر بار که خرید می کنید می توانید به سلامت خود و محیط زیست اهمیت دهید و در آن تغغیر ایجاد کنید. پس در خرید بعدی خود مراقب برچسب‌ها و گواهی‌های اکوتکس باشید. کد QR را اسکن کنید و از سلامت محصول خود اطمینان حاصل کنید.

اشتراک رایگان سالانه مجله کهن

جهت دریافت اشتراک رایگان سالانه مجله نساجی و فرش ماشینی کهن در فرم زیر ثبت نام کنید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
×