اخبار نساجی

تضاد سیاست انقباضی بانک‌ها با حمایت از تولید

 

 

تضاد سیاست انقباضی بانک‌ها با حمایت از تولید

رئیس مجمع عالی نمایندگان کارگران گفت: هدف‌گذاری ایجاد اشتغال در سال جدید در حالی رخ می‌دهد که دولت رویکرد مناسبی برای حفظ اشتغال موجود ندارد و سیاست انقباضی نظام بانک‌ها در قبال تولید با شعار امسال مغایرت دارد.

سید محمد یاراحمدیان با اشاره به سال تولید ملی حمایت از کار و سرمایه ایرانی، اظهار داشت: با توجه به اینکه سه ماه از سال گذشته تاکنون برنامه‌های مناسبی از سوی دستگاه‌های دولتی به منظور تحقق و رشد حمایت ملی دیده نشده است.

وی افزود: با توجه به شرایط اقتصادی که بنگاه‌ها به حمایت مالی و سرمایه در گردش نیاز دارند سیستم بانکی یک ریال هم به تولید کمک نکرده و شرایط برای دریافت تسهیلات هر روز سخت‌تر می‌شود.

آیا میدانستید مجله نساجی کهن تنها مجله تخصصی فرش ماشینی و نساجی ایران است؟ نسخه پی دی اف آخرین مجلات از اینجا قابل دریافت است.

رئیس مجمع عالی نمایندگان کارگری ایران با بیان اینکه شعار ایجاد و توسعه اشتغال با حمایت از تولید محقق می‌شود، گفت:‌ اشتغال موجود و حفظ نیروی کار در گرو حمایت از تولید به شکل‌های مختلف است و در حال حاضر مسئولان کمتر به این موضوع توجه می‌کنند.

این فعال کارگری تاکید کرد: بسیاری از واحدهای فعال نیز در حال حاضر توان پرداخت حقوق کارگران خود را ندارند که ناشی از شرایط موجود به دلیل اجرای سیاست‌ها و بخشنامه‌های سلبی دستگاه‌های اجرایی است.

یاراحمدیان با تاکید بر اینکه طی سه ماه گذشته یک ریال تسهیلات حمایتی به تولید اختصاص نیافته بیان داشت: در عمل شرایط با آنچه گفته می‌شود متفاوت است.

رئیس مجمع عالی نمایندگان کارگران ایران با اشاره به افزایش ریزش کارگران در واحدهای اقتصادی با توجه به کاهش ظرفیت تولید، عنوان کرد: دولت در حالی هدف گذاری برای ایجاد اشتغال جدید می‌کند که سرانه تثبیت مشاغل موجود بسیار کمتر از سرانه ایجاد یک شغل جدید است.

وی خاطرنشان کرد: مدیریت منابع اشتغال نیاز به برنامه‌ریزی دقیق دارد تا با استراتژی حفظ مشاغل موجود به دنبال ایجاد اشتغال باشیم اما این رویکرد متاسفانه در دولتمردان کمتر دیده می‌شود.

این کارشناس بازار کار با تاکید بر اینکه بسیاری از شرکت‌های دانش بنیان مشکل تقاضا و تولید ندارند، بیان کرد: عدم سرمایه در گردش کافی موجب شده تا این شرکت‌ها با مشکل مواجه باشند و مسئولان دولتی نیز نظاره گر این موضوع هستند.

یاراحمدیان گفت: دولت و مسئولان تلاش‌هایی در راستای حل مشکلات تسهیلاتی و رفع موانع به صورت پراکنده دارند اما اصولی و جامع به نظر نمی‌رسد که جوابگوی نیاز‌های موجود نیست.

وی افزود: سیاست انقباضی نظام بانکی نسبت به تولید موجب بروز مشکلات اقتصادی در کشور می‌شود که بر کل جامعه تاثیر گذار است.

اشتراک رایگان سالانه مجله کهن

جهت دریافت اشتراک رایگان سالانه مجله نساجی و فرش ماشینی کهن در فرم زیر ثبت نام کنید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
×