اخبار نساجی

تعدیل پیش بینی سود شرکت ها با رفع موانع بین المللی

 

مدیرعامل گروه بهمن از افزایش پیش بینی سود شرکت با رفع موانع بین المللی خبر داد و گفت: این امر در فعالیت شرکت ها اثر مناسبی خواهد داشت.

به گزارش روز چهارشنبه ایرنا، محمدرضا سروش در حاشیه نمایشگاه بین المللی بورس، بانک و بیمه در نشست خبری با بیان اینکه بانک مهر اقتصاد ۶۵ درصد سهام گروه بهمن را در اختیار دارد، افزود: این گروه تلاش دارد به تمام تعهدات خود به سهامداران پاسخ دهد، به طوری که در سال های ۹۱ و ۹۲ علیرغم محدودیت های موجود گروه بهمن شاخص سود تعهدی خود را پوشش داد و در توزیع سود نیز به تعهدات خود عمل کرد.

وی افزود: در سال جاری نیز کماکان سود این شرکت براساس چشم انداز آینده پیش بینی شده و در روند آتی اصلاح پیش بینی سود خواهیم داشت و سعی می کنیم پیش بینی سود به نحوی باشد که به تعهدات خود عمل کنیم.

سروش با بیان اینکه این شرکت برای سال ۹۳ حدود۳۰ تومان سود پیش بینی کرده، افزود: سود ۳۰ تومانی تحقق یافته و با توجه به چشم انداز موجود و در صورت رفع موانع بین المللی میزان پیش بینی سود شرکت می تواند افزایش پیدا کند.

آیا میدانستید مجله نساجی کهن تنها مجله تخصصی فرش ماشینی و نساجی ایران است؟ نسخه پی دی اف آخرین مجلات از اینجا قابل دریافت است.

مدیرعامل گروه بهمن با اشاره به عملکرد این شرکت، گفت: این گروه در سه حوزه تولید خودرو و قطعات، سرمایه گذاری و انرژی فعالیت می کند که در حوزه خودرو شرکت بهمن موتور، بهمن دیزل و سیماموتور با مشارکت تراکتورسازی ایران در حال فعالیت هستند.

وی ادامه داد: سهم بازار گروه بهمن در خودروهای تجاری ۲۶ درصد، وانت ۱۶ درصد و سواری سهم ناچیزی به این گروه تعلق دارد.

به گفته سروش، استراتژی گروه بهمن در حوزه تولید خودرو و تمرکز بر خودروهای تجاری است زیرا بازار بهره مندی لازم را دراین خصوص نداشته است.

مدیرعامل گروه بهمن یادآور شد: این گروه در حوزه خودرو و قطعات در صادرات قطعه فعال بوده و صادرات را به کشورهای همسایه انجام می دهد.

در ادامه این نشست علیرضا فقیه معاون شرکت تراکتورسازی نیز درباره عملکرد این شرکت و اینکه بانک مهر اقتصاد ۵۰ درصد سهام گروه تراکتورسازی را نیز در اختیار دارد، گفت: شرکت تراکتورسازی ایران در سال ۴۶ توسط کمپانی انگلیسی پایه ریزی شد و بعد از آن کار را با مونتاژ تراکتور با تعدادی محدود آغاز کرد و در حال حاضر ماهیت مونتاژی گروه تبدیل به شرکت تولیدی شده است.

وی افزود: این شرکت اکنون به عنوان مونتاژکار در کشور مطرح نبوده و بیش از ۹۰ درصد قطعات مورد نیاز ساخت تراکتور را از داخل تامین می کند.

فقیه با بیان اینکه گروه صنعتی تراکتورسازی از ۱۳ شرکت تشکیل شده، خاطرنشان کرد: تولید قطعات مورد نیاز در چهار سال گذشته با حمایت سهامدار عمده حاصل شد و در این راستا خودکفایی و کاهش ارزبری در تولید قطعات و قطع وابستگی در کارنامه شرکت به ثبت رسید.

معاون شرکت تراکتورسازی تصریح کرد: این شرکت، صادراتی را به کشورهای همسایه و برخی کشورهای آفریقایی انجام داده و سهم صادرات از فروش این شرکت حدود ۲۰ درصد است.

وی اظهار داشت: سیاست و استراتژی گروه توسعه محصولات است که در این راستا تولید تراکتورهای سنگین در دستور کار قرار دارد.

به گفته فقیه، سهم تراکتورسازی ایران در بازار تراکتور کشور ۹۸ درصد بوده و از ۵۰۰ هزار دستگاه تراکتور فعال در مزارع و زمین های کشور توسط گروه تراکتورسازی ایران تامین می شود.

معاون شرکت تراکتورسازی درباره افزایش ۲۰۰ درصدی سرمایه این شرکت، گفت: افزایش سرمایه تراکتورسازی در حال طی کردن مراحل قانونی از سوی سازمان بورس و اوراق بهادار است.

اشتراک رایگان سالانه مجله کهن

جهت دریافت اشتراک رایگان سالانه مجله نساجی و فرش ماشینی کهن در فرم زیر ثبت نام کنید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
×