Categories: اخبار نساجی

تکمیل بیش از ۵۰ درصد خانه های مهر در شهرهای زیر ۲۵ هزار نفر

 

تهران- معاون بنیاد مسکن انقلاب اسلامی گفت: براساس برنامه سه ساله (۹۰-۱۳۸۸) ساخت ۲۴۰ هزار واحد مسکونی مهر در شهرهای زیر ۲۵ هزار نفر جمعیت از سوی این نهاد تحت پوشش قرار گرفت که تاکنون ۱۳۴ هزار دستگاه تکمیل شده و یا درمرحله نازک کاری قرار دارد.

‘ جواد حق شناس ‘ روز چهارشنبه در آستانه سالگرد افتتاح حساب ۱۰۰ امام (ره) و تاسیس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی در گفت وگو با خبرنگار اقتصادی ایرنا اظهار داشت: وزارت راه وشهرسازی از نیمه دوم سال گذشته ۴۰ هزار واحد مسکونی جدید سهمیه سال ۱۳۹۱ را ابلاغ کرد و به این ترتیب ساخت ۲۸۰ هزار و ۴۱۱ واحد مسکونی مهر در شهرهای مذکور هدف گذاری شد .

وی اضافه کرد:بانک مسکن به عنوان بانک عامل طرح مهر محسوب می شود و تاکنون برای جذب تسهیلات ساخت ۲۶۸ هزار دستگاه واحد مسکونی با بانک انعقاد قرار داد شده است .

حق شناس در رابطه با آمار فعالیت های صورت گرفته در چارچوب طرح مهر افزود: اجرای پی ریزی برای ۲۶۴ هزار و ۶۴۰ واحد صورت گرفته ، ۲۳۰ هزار و ۶۹۲ دستگاه اسکلت بنا انجام شده و ۱۸۳ هزار و ۱۶۹ واحد مسکونی نیز سفت کاری را به پایان برده اند .

معاون مسکن شهری بنیاد مسکن تصریح کرد : براساس سهمیه اختصاص یافته سال ۱۳۹۱ در مجموع برای چهار سال ساخت ۳۸۰ هزار واحد مسکونی طرح مهر در شهرهای زیر ۲۵ هزار نفر برنامه ریزی شده و شمار این شهرها اکنون بالغ بر ۸۵۵ شهر است .

وی با بیان اینکه در شهرهای زیر ۲۵ هزار نفر جمعیت طرح مهر با رویکرد به سوی خود مالکی پیگیری می شود ، گفت : آمارها نشان می دهد که نزدیک به ۱۱۰ هزار واحد مسکونی طرح مهر در این شهرها در چارچوب اجاره ۹۹ ساله و بیش از ۱۵۸ هزار واحد مسکونی نیز به شیوه خود مالک در حال احداث است .

حق شناس اضافه کرد: براساس تسهیلات بانکی طرح مهر سنتی سازی ، نیمه صنعتی و صنعتی سازی به ترتیب ۲۰۰ ، ۲۲۵ و ۲۵۰ میلیون ریال تسهیلات بانکی دارند که سهم واحد های سنتی خیلی اندک است و صنعتی سازی بیش از ۲۵ درصد را در بر می گیرد و بقیه به شیوه نیمه صنعتی درحال ساخت است .

وی از ساخت ۳۲ هزار و ۲۰۰ واحد مسکونی مهر در ۱۹ شهر زیر ۲۵ هزار نفر استان تهران خبر داد و گفت : برای ۳۰ هزار و ۶۵۶ واحد تاکنون پی ریزی شده ، ۲۷ هزار و ۱۸۶ دستگاه اسکلت انجام گرفته و ۱۷ هزار و ۲۴۲ واحد مرحله سفت کاری را به اتمام رسانده و ۹ هزار و ۷۸۱ واحد در وضعیت نازک کاری قرار دارند .

معاون بنیاد مسکن خاطرنشان ساخت : خانه های مهر در شهرهای زیر ۲۵ هزار نفر جمعیت با رویکرد تعاونیها و انبوه سازان دنبال می شود و خودمالکین سهم ۱۰ هزار و ۹۵۲ واحدی دارند .

یاد آور می شود ۲۱ فروردین سالروز صدور فرمان تاریخی امام(ره) مبنی بر افتتاح حساب ۱۰۰ و تاسیس بنباد مسکن انقلاب اسلامی است.

بهنام قاسمی

فارغ التحصیل رشته تکنولوژی نساجی

Recent Posts

فرصت درخشش تولیدات ایرانی در‌نمایشگاه استانبول در غیاب چینی‌ها(ویدیو)

نمایشگاه منسوجات خانگی استانبول (Hometex istanbul ) از امروز (۲۱ می ۲۰۲۴) کار خود را…

12 ساعت ago

از هنر تا صنعت، اسپیروگراف و مکانیزم تراورس

قاسم حیدری، فوق لیسانس تکنولوژی نساجی وقتی از هنر در صنعت نام برده می شود،…

2 روز ago

موفقیت مخترع ایرانی با ارائه طرح نوآورانه بازیافت منسوجات در جشنواره اختراعات ژنو سوئیس

نمایشگاه بین المللی و تخصصی اختراعات ژنو که از سال 1972 میلادی همه ساله زیر…

2 روز ago

شروع ضعیف نمایشگاه صنایع وابسته فـرش ماشـیـنی کاشـان در سـال اول(ویدیو)

چهارمین نمایشگاه صنایع وابسته فرش ماشینی کاشان در سال اول برگزاری خود در سایت نمایشگاهی…

3 روز ago

فواصـل کم بین برگـزاری نـمایشگـاه ها باعث پایین آمدن کیفیت آن ها میشود(ویدیو)

کاشان قطب صنعت نساجی ایران است. شهر کاشان پتانسیل های بسیار زیادی در زمینه صنعت…

3 روز ago

استقبال عالی از چهارمین دوره نمایشگاه صنایع وابسته فرش ماشینی کاشان(ویدیو)

چهارمین دوره نمایشگاه صنایع وابسته فرش ماشینی کاشان با بازخورد بسیار عالی و به صورت…

7 روز ago