Categories: اخبار نساجی

دیر کرد همراه اول دراجرای مصوبه ساماندهی پیامک های تبلیغاتی

 

تهران – معاون سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی از دیرکرد اپراتور همراه اول در رابطه با اجرای مصوبه ساماندهی پیامک های تبلیغاتی خبر داد و ابراز امیدواری کرد این مصوبه تا پایان فروردین ماه جاری اجرا شود.

‘حسن رضوانی’ روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: بهمن ماه سال گذشته دستورالعملی از سوی سازمان تنظیم مقررات به اپراتورها ابلاغ شد که براساس آن اپراتورهای تلفن همراه مکلف شدند ، قبل از ارسال پیامک های انبوه تبلیغاتی یا خبری به مشترکان خود، با ارسال یک پیامک نظر مشترک را در خصوص دریافت و یا دریافت نکردن پیامک جویا شوند و در صورت موافقت مشترک اقدام به ارسال پیامک کنند .

معاون نظارت بر مقررات سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی با اشاره به اینکه این دستورالعمل تاکنون از سوی همراه اول اجرا نشده و ارسال پیامک های انبوه تبلیغاتی و خبری به مشترکان این اپراتور بدون کسب مجوز از مشترک، همچنان ادامه دارد، تاکید کرد که کسب مجوز از مشترک برای ارسال پیامک های انبوه الزامی است .

وی در مورد دلیل دیر کرد اپراتور همراه اول در اجرای این دستورالعمل گفت: اپراتور های تلفن همراه برای اجرای این مصوبه نیاز به طراحی ساز و کار اجرایی و تفکیک انواع پیامک ها دارند. قبول داریم که این روند زمان بر است ولی اپراتورها متعهد به اجرای مصوبه ها و دستورالعمل های ابلاغی هستند .

رضوانی گفت: در نشستی که با مسئولان اپراتور همراه اول داشتیم ، آنها اعلام کردند که در حال فراهم کردن ساز و کار اجرایی ساماندهی پیامک هستند به نحوی که مشترک حق انتخاب داشته باشد .

وی افزود: سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی ، پیگیر مصوبات ابلاغی است و در صورت عملیاتی نشدن این مصوبات به وظایف قانونی خود عمل خواهد کرد .

گفتنی است که مسئولین سازمان تنظیم مقررات پیش از این از شکایت های مردمی در مورد پیامک های تبلیغاتی که وقت و بی وقت به مردم ارسال می شود ، خبر داده بودند .

از آنجاییکه تلفن همراه حریم خصوصی افراد محسوب می شود ، برخی از پیامک های تبلیغاتی مصداق بارز مزاحمت و ورود به حریم خصوصی بدون مجوز است ، از این رو سازمان تنظیم مقررات با هدف حفاظت از حریم خصوصی دستورالعمل ساماندهی پیامک های تبلیغاتی را ۲ ماه پیش به اپراتورهای تلفن همراه ابلاغ کرد .

بهنام قاسمی

فارغ التحصیل رشته تکنولوژی نساجی

Recent Posts

استقبال عالی از چهارمین دوره نمایشگاه صنایع وابسته فرش ماشینی کاشان(ویدیو)

چهارمین دوره نمایشگاه صنایع وابسته فرش ماشینی کاشان با بازخورد بسیار عالی و به صورت…

2 روز ago

نمایشگاه کاشان فرصتی برای کنار هم قرار گرفتن تولیدکنندگان صنعت فرش ماشینی(ویدیو)

کاشان به عنوان قطب صنعت فرش پتانسیل های خوبی در حوزه توسعه بازار هایی برای…

2 روز ago

کنارهم قرارگرفتن تولیدکنندگان راهی برای رشد وموفقیت صنعت نساجی(ویدیو)

شرکت کامل پتروتک شیمی یک شرکت دانش بنیان است که در زمینه تولید مواد اولیه…

2 روز ago

صنعت پوشاک و منسوجات، تجارت بین الملل و الگویابی صادرات به اروپا

ترجمه و اقتباس، تدوین و تحلیل: ابوالفضل قندچی/ دارای دکترای مهارتی (DBA) عصر جدید تجارت…

3 روز ago

هـدف شـرکت فـرجاد تـوان آسـیا کمک به صنعت فرش ماشینی ایران (ویدیو)

نمایشگاه صنایع وابسته فرش ماشینی باید در سال های آینده قوی تر و موفق تر…

4 روز ago

بـرگزاری نـمایشگاه صنـایع وابـسته فـرش ماشینی موجب رونق این صنعت می شود(ویدیو)

چهارمین نمایشگاه بین المللی صنایع وابسته فرش ماشینی کاشان بعد از ۳سال برگزار شد. این…

4 روز ago