Categories: اخبار نساجی

توقف پذیرش درخواست‌ کار در خارج

دبیر کل انجمن صنفی کاریابی های بین المللی سراسر کشور با اعلام متوقف شدن پذیرش درخواست‌های جدید کار در پی رکود شدید مالی اروپا، از افت فعالیت دفاتر کاریابی خارجی و تاثیر نوسانات نرخ ارز بر این بازار خبر داد.

به گزارش بی باک، حسن کرباسی در گفتگو با مهر از ایجاد رکود شدید در بازارهای کار جهانی خبر داد و گفت: با توجه به رکود شدید حاکم بر اتحادیه اروپا و متوقف شدن پذیرش درخواست های جدید کار توسط کشورهایی همچون استرالیا و کانادا، وضعیت فعالیت دفاتر مشاوره شغلی بین المللی با افت قابل توجهی مواجه شده است.

دبیرکل انجمن صنفی کاریابی های بین المللی کشور اظهار داشت: همچنین به دلیل حجم زیاد پرونده های موجود متقاضیان کار سالهای گذشته و از سویی نیاز به رسیدگی و بررسی این درخواستها شاهد رکود فعالیت در مراکز مشاوره شغلی و کاریابی خارجی کشور هستیم.

کرباسی یکی از عوامل اصلی رکود در اعزام نیروی کار به خارج کشور را افزایش قیمت ارز و نوسانات ارزی دانست و افزود: به علت افزایش نرخ ارز، طبیعتا افراد متقاضی اعزام و اشتغال در خارج از کشور قادر به اخذ تصمیم قاطع به لحاظ عدم امکان برنامه ریزی دقیق نخواهند بود.

وی ادامه داد: از سویی، بالا رفتن نرخ خدمات مورد نیاز مانند بلیط هواپیما و اسکان در کشور مقصد، قدرت تصمیم گیری متقاضیان کار در آنسوی مرزها را کاهش داده است.

این مقام مسئول در دفاتر مشاوره شغلی خارج کشور بیان داشت: با توجه به شرایط موجود و مشکلات پیش روی مراکز کاریابی خارجی کشور و با پیگیریها و هماهنگی های انجام شده با وزارت تعاون، ‌کار و رفاه و همچنین مساعدت این وزارتخانه، مراکز کاریابی خارجی را به برخی از بانکهای عامل معرفی خواهیم کرد تا با اخذ تسهیلات بتوانند به برخی از مشکلات مالی خود رسیدگی کنند.

دبیرکل انجمن صنفی کاریابی های بین المللی ایران اظهار داشت: مسائل و مشکلات دفاتر مشاوره شغلی بین المللی باعث شده است بخش خصوصی در کمک به دولت در خصوص سیاست تعیین شده در برنامه پنجم توسعه اقتصادی کشور در خصوص اعزام نیروی کار به خارج از کشور، نقش کمتری را ایفا کند.

بهنام قاسمی

فارغ التحصیل رشته تکنولوژی نساجی

Recent Posts

بازگشت ایران به صحنه بین المللی در نمایشگاه دموتکس دبی

مصاحبه با آقای مهرداد زکی پور کارشناس صنعت فرش ماشینی: نمایشگاه دموتکس خاورمیانه با یک…

2 ساعت ago

به برگزارکنندگان دموتکس دبی اعتماد داریم و به آینده آن امیدواریم

مصاحبه با آقای سعید منزوی زاده مدیر عامل قالی سلیمان: نمایشگاه دموتکس دبی بعد از…

1 روز ago

فرش بهشتی در مسیر گسترش صادرات؛ اینبار دموتکس دبی

مصاحبه با آقای محمد بهشتی مدیرعامل فرش بهشتی: شرکت فرش بهشتی با توجه به اینکه…

1 روز ago

با حمایت دموتکس، دبی را به مرکز تجارت فرش ایرانی تبدیل می کنیم

مصاحبه با آقای مرتضی سودایی مدیر عامل قالی زرتشت: قالی زرتشت از سال 2014 حضور…

2 روز ago

استقبال بازدیدکنندگان نمایشگاه دموتکس دبی ما را شگفت زده کرد

محمد جواد کمالیان مدیر عامل شرکت قالیچین: خدمات شرکت قالیچین : زمینه های معرفی محصولات…

2 روز ago

فرش سورنا و استفاده از هوش مصنوعی در بازاریابی فرش

مصاحبه با آقای رضا محمودیان مدیر شرکت فرش سورنا در نمایشگاه دموتکس دبی 2024: فرش…

2 روز ago