اخبار فرش ماشینی

تولید بیش از ۲ هزار متر مربع فرش دستباف در نقده

رئیس اداره صنعت، معدن و تجارت نقده گفت: سالانه ۲ هزار و ۸۰۰ متر مربع انواع فرش دستباف در شهرستان نقده و روستاهای تابعه تولید می شود.

قربان انوشه در گفتگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران ارومیه با بیان این مطلب افزود: این مقدار فرش دستباف در ۲۷۷ واحد کارگاه خانگی و توسط ۹۵۰ نفر از شاغلین در صنعت فرش تولید و به بازار مصرف عرضه می شود.

وی سبک های صادراتی، ابریشم، مرینوس، ریزماهی، افشان، کاشان، قم، اصفهان و تبریز را از انواع طرح بافت و نقشه فرش های بافته شده در شهرستان نقده ذکر کرد.

وی با اشاره به طرح ساماندهی واحد های صنفی فرش دستباف شهرستان در طی سال های ۹۱ و ۹۲ اظهار داشت: از آغاز اجرای طرح تاکنون ۲۷۷ نفر جهت شرکت در آزمون و اخذ گواهینامه مهارت قالی بافی به سازمان فنی و حرفه ای نقده معرفی شدند.

رئیس اداره صنعت،معدن و تجارت نقده با بیان این که در طی مدت مذکور ۲۲۸ نفر از قالی بافان این شهرستان برای بیمه و بهره مندی از مزایا و خدمات آن به سازمان تامین اجتماعی نقده معرفی شدند تصریح کرد: این افراد پس از گذراندن مراحل قانونی و تکمیل پرونده موفق شدند که از مزایای بیمه تامین اجتماعی برخوردار شوند.

وی تعداد بازرسی های صورت گرفته از کارگاه های قالی بافی را در این مدت ۲۳۵ مورد عنوان کرد و یادآور شد: ۱۶۳نفر از این افراد جهت دریافت تسهیلات مشاغل خانگی جمعا به مبلغ ۸ میلیارد و ۱۵۰ میلیون ریال به بانک های ملی و تجارت نقده معرفی و جذب شد.

آیا میدانستید مجله نساجی کهن تنها مجله تخصصی فرش ماشینی و نساجی ایران است؟ نسخه پی دی اف آخرین مجلات از اینجا قابل دریافت است.

انوشه ارسال تحقیقات شناسایی فرش دستباف منطقه سلدوز به منظور چاپ در کتاب جامع فرش دستباف آذربایجان غربی را از سایر اقدامات این اداره عنوان کرد.

اشتراک رایگان سالانه مجله کهن

جهت دریافت اشتراک رایگان سالانه مجله نساجی و فرش ماشینی کهن در فرم زیر ثبت نام کنید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
×