Categories: اخبار نساجی

تکذیب خبر دادن میوه های وارداتی به گاوها

 

 

رییس اتحادیه باغداران کشور :مرکبات فاسد شده به گاوداری ها داده نمی شود و گاو مرکبات لهیده را نمی خورد . باید گفت برخی شایعات منطق درستی ندارد.

به گزارش قدس آنلاین عنایت الله بیابانی در گفت وگو با پانا ،خاطر نشان کرد: به دلیل آنکه تامین موز در کشور وجود ندارد مجوز واردات موز با تعرفه صفر درصد داده شده و وارد کنندگان در تفاهمی که با دولت امضا کرده بودند متعهد شده اند که قیمت را در سطح مورد تفاهم و مورد نظر که محدوده قیمتی ۱۵۰۰تومان است ، حفظ کنند.

رییس اتحادیه باغداران کشور گفت: متاسفانه دلال بازی و واسطه گری اجازه نمی دهد تا عرضه و تقاضای واقعی تعیین کننده قیمت ها در بازار باشد .

بیابانی گفت : موز در کشور تولید نمی شود و به طور کامل وارداتی است و با وجود آنکه وارد کنندگان متعهد شده بودند موز را با قیمتی در محدوده ۱۵۰۰ تومان تثبیت کنند، این امر اجرایی نشده است.

وی ادامه داد: قیمت سرسام آور موز به دلیل واسطه گری و دلالی در بازار میوه است و با وجود آنکه تعرفه وردات موز صفر است، قیمت در بازار شرایط منطقی ندارد .

رییس اتحادیه باغداران در خصوص روند افزایشی صیفی جات نیز گفت : سرمای هوا موجب شد تا در برخی از نقاطی که باید صیفی و سبزی آن به بازار ارایه می شود با تاخیر زمانی همراه باشد .

وی ادامه داد: در هفته های آینده شاهد شرایط مناسب تر در بازار سبزی و صیفی جات خواهیم بود و قیمت ها به سطح پایین تری خواهند رسید .

وی در خصوص فاسد شدن برخی مرکبات ذخیره سازی شده در انبارها و فروش آنها به گاوداری ها نیز گفت : این خبر را تایید نمی کنم و آن بخش از ذخیره سازی انجام شده توسط دولت در اختیار مراکز توزیع استانی قرار گرفته وبخشی از ذخیره سازی بخش خصوصی نیز به بازار عرضه شده و انبارهای شمال کشور حاضر نیستند که مرکبات را کمتر از ۱۳۰۰ تومان عرضه کنند بنابراین فساد میوه های ذخیره سازی شده مورد تایید نیست .

بیابانی اظهارکرد:مرکبات فاسد شده نیز به گاوداری ها داده نمی شود و گاو مرکبات لهیده را نمی خورد و باید گفت برخی شایعات در بازار منطق درستی ندارد.

بهنام قاسمی

فارغ التحصیل رشته تکنولوژی نساجی

Recent Posts

بازگشت ایران به صحنه بین المللی در نمایشگاه دموتکس دبی

مصاحبه با آقای مهرداد زکی پور کارشناس صنعت فرش ماشینی: نمایشگاه دموتکس خاورمیانه با یک…

2 روز ago

به برگزارکنندگان دموتکس دبی اعتماد داریم و به آینده آن امیدواریم

مصاحبه با آقای سعید منزوی زاده مدیر عامل قالی سلیمان: نمایشگاه دموتکس دبی بعد از…

3 روز ago

فرش بهشتی در مسیر گسترش صادرات؛ اینبار دموتکس دبی

مصاحبه با آقای محمد بهشتی مدیرعامل فرش بهشتی: شرکت فرش بهشتی با توجه به اینکه…

3 روز ago

با حمایت دموتکس، دبی را به مرکز تجارت فرش ایرانی تبدیل می کنیم

مصاحبه با آقای مرتضی سودایی مدیر عامل قالی زرتشت: قالی زرتشت از سال 2014 حضور…

4 روز ago

استقبال از محصولات قالیچین در نمایشگاه دموتکس خاورمیانه

محمد جواد کمالیان مدیر عامل شرکت قالیچین: خدمات شرکت قالیچین : زمینه های معرفی محصولات…

4 روز ago

فرش سورنا و استفاده از هوش مصنوعی در بازاریابی فرش

مصاحبه با آقای رضا محمودیان مدیر شرکت فرش سورنا در نمایشگاه دموتکس دبی 2024: فرش…

4 روز ago