اخبار نساجی

جزئیات امضای ۲۷ قرارداد جدید نفتی با خارجی‌ها

معاون وزیر نفت از امضای ۲۷ قرارداد جدید برای تامین منابع مالی طرحهای پتروشیمی با شرکتهای خارجی خبر داد و اعلام کرد: با وجود خروج عمان، چندین شرکت داخلی و خارجی برای مشارکت در ساخت پتروشیمی هرمز اعلام آمادگی کرده‌اند.

عبدالحسین بیات در گفتگو با مهر با اشاره به خروج شرکت عمانی از ساخت مجتمع پتروشیمی هرمز، گفت: با وجود خروج این شرکت عمانی، هم اکنون چندین شرکت داخلی و خارجی برای مشارکت در ساخت مجتمع پتروشیمی هرمز اعلام آمادگی کرده اند.
مدیر عامل شرکت ملی صنایع پتروشیمی همچنین از ادامه مشارکت اندونزی در ساخت مجتمع پتروشیمی هنگام در منطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس خبر داد و افزود: در حال حاضر این طرح تولید کود اوره و آمونیاک در مرحله تامین منابع مالی و اعتباری است.

معاون وزیر نفت با اعلام اینکه به زودی عملیات اجرایی ساخت این مجتمع پتروشیمی در عسلویه آغاز می شود، از امضای ۲۷ قرارداد جدید برای توسعه صنایع پتروشیمی با شرکتهای خارجی خبر داد و افزود: پرونده نهایی این قراردادهای جدید به بانک مرکزی ارسال شده است.

این عضو هیئت مدیره شرکت ملی صنایع پتروشیمی در ادامه خواستار پشتیبانی بیشتر شبکه و نظام بانکی کشور از طرحهای جدید پتروشیمیایی ایران شد و اظهار داشت: در صورت موافقت بانکها و اختصاص منابع مالی کوتاه مدت، امکان تکمیل طرحهای پتروشیمی با پیشرفت اجرایی بیش از ۷۰ درصد در دولت دهم وجود دارد.

این مقام مسئول از موافقت دولت برای اختصاص ۲ میلیارد دلار منابع مالی برای طرحهای مهر ماندگار صنعت پتروشیمی خبر داد و یادآور شد: در برنامه پنجم ساخت و توسعه ۷۰ طرح جدید پتروشیمی با سرمایه گذاری ۵۰ میلیارد دلاری در دستور کار قرار دارد.

اشتراک رایگان سالانه مجله کهن

جهت دریافت اشتراک رایگان سالانه مجله نساجی و فرش ماشینی کهن در فرم زیر ثبت نام کنید

آیا میدانستید مجله نساجی کهن تنها مجله تخصصی فرش ماشینی و نساجی ایران است؟ نسخه پی دی اف آخرین مجلات از اینجا قابل دریافت است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
×