اخبار نساجی

جلسه ریسندگان نخ اکریلیک انجمن صنایع نساجی ایران برگزار شد

 

 جلسه ریسندگان نخ اکریلیک انجمن صنایع نساجی ایران برگزار شد

نرخ پایه صادراتی نخ‌های اکریلیک نیاز به بازنگری دارد

این نشست در تاریخ ۲۷ فروردین ماه در محل ساختمان شماره ۱ انجمن صنایع نساجی ایران برگزار گردید. اعضای کمیته ضمن تأکید بر لزوم بازنگری در قیمت‌های پایه صادراتی اظهار داشتند که در پی افزایش نرخ ارز و به منظور افزایش سهم محصولات کشور در بازارهای بین‌المللی، بسیاری از صادرکنندگان کشور در نرخ‌های فروش خود برای مشتریان خارجی تخفیف قائل شده تا از این محل بتوانند با محصولات سایر کشورها رقابت کنند. بدین‌منظور لازم است تا در نرخ‌های پایه صادراتی نخ‌های اکریلیک، اعم از سمی‌ورستد و هایبالک تجدیدنظر صورت پذیرد. لذا مقرر گردید تا کمیته مذکور درخواست خود را همراه با مستندات مربوطه به دبیرخانه انجمن منعکس نماید تا برای دفتر تعیین ارزش گمرک جمهوری اسلامی ارسال گردد.

از دیگر موارد مطرح شده در این نشست مشکلات ایجاد شده در زمینه صادرات ریالی بود. حاضرین اظهار داشتند که بخشی از صادرات آن‌ها به کشورهایی همچون افغانستان بوده و صادرکنندگان در قبال آن ریال دریافت می‌کنند. بنا به اظهارات حاضرین، در حال حاضر در گمرکات کشور از صادرکنندگان تعهد ارزی دریافت می‌شود و ایشان ملزم به بازگردان ارز حاصل از صادرات خود به کشور می‌باشند و این در حالی است که صادرات کالای آن‌ها به صورت ریالی بوده و در قبال آن ارزی دریافت نمی‌شود.

اعضای کمیته ریسندگی نخهای اکریلیک در ادامه اعلام کردند که مشکل دیگری که برای صادرکنندگان ریالی به وجود آمده این است که صادرات ریالی مشمول معافیت صادراتی نشده و هم اکنون، اداره دارایی صادرات ریالی را به عنوان فروش داخلی تلقی نموده که در قبال آن ملزم به پرداخت مالیات‌های ارزش‌افزوده و عملکرد می‌باشند. بنا به اعتقاد حاضرین، مشکلات ایجاد شده در این راستا می‌باید سریعاً پیگیری و چاره‌جویی شود.

آیا میدانستید مجله نساجی کهن تنها مجله تخصصی فرش ماشینی و نساجی ایران است؟ نسخه پی دی اف آخرین مجلات از اینجا قابل دریافت است.

در پایان این نشست مقرر گردید تا کمیته مجدداً در پایان اردیبهشت ماه تشکیل جلسه داده و نسبت به انتخاب هیأت‌رئیسه اقدام نماید.

اشتراک رایگان سالانه مجله کهن

جهت دریافت اشتراک رایگان سالانه مجله نساجی و فرش ماشینی کهن در فرم زیر ثبت نام کنید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
×