Categories: اخبار نساجی

حضور ۵۰ شرکت خارجی از ۲۳ کشور در همایش بین‌المللی پتروشیمی ایران

خبرگزاری تسنیم: قائم مقام شرکت ملی صنایع پتروشیمی ایران با اشاره به حضور ۵۰ شرکت خارجی از ۲۳ کشور در یازدهمین همایش بین‌المللی پتروشیمی ایران گفت: ایران تنها کشور در جهان است که تمام ابزارها، ظرفیتها و منابع برای یک صنعت پتروشیمی سودآور را دارد.
printنسخه قابل چاپ

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری تسنیم، محمدحسن پیوندی در یازدهمین همایش بین‌المللی پتروشیمی ایران اظهار داشت: بیش از ۱۳۰۰ متخصص و کارشناس برجسته و حرفه‌ای به نمایندگی از ۳۰۰ شرکت ایرانی و ۵۰ شرکت خارجی در یازدهمین همایش بین‌المللی پتروشیمی ایران حضور یافته‌اند که در این جمع ۷۰ شرکت‌کننده از ۲۳ کشور خارجی حضور دارند.

وی افزود: در دو دهه گذشته سرمایه‌گذاری‌های بسیاری در صنعت نفت، گاز و پتروشیمی انجام شده که تأثیر زیادی در ایجاد اشتغال در کشور داشته است و همچنین سرمایه‌گذاری در ۲ قطب پتروشیمی کشور یعنی ماهشهر و عسلویه باعث رشد و توسعه مهندسی داخلی، نفت و ساختمان و ساخت تجهیزات مورد نیاز صنایع مربوطه شده است.

قائم مقام شرکت ملی صنایع پتروشیمی ایران تصریح کرد: ایران تنها کشوری در جهان است که تمام ابزار، ظرفیتها و منابع مورد نیاز را برای یک صنعت پتروشیمی سودآور و فعال در اختیار دارد.

پیوندی ادامه داد: هیچ کشوری در جهان این مزیتها را به طور تکی و یکجا در اختیار ندارد و این یک فرصت استثنایی است که نباید از دست برود.

وی با بیان اینکه در سواحل خلیج‌فارس و دریای عمان که دسترسی به آبهای آزاد داریم ظرفیتهای بسیاری برای احداث واحدهای جدید وجود دارد، گفت: همه می‌دانند که ایران در داشتن منابع هیدروکربوری برای ایجاد یک صنعت پتروشیمی در دنیای رقابت بی‌نظیر است.

قائم مقام شرکت ملی صنایع پتروشیمی ایران خطاب به وزیر نفت گفت: شما همیشه حامی بزرگ صنعت پتروشیمی ملی ما بوده‌اید و امروز نیز صنعت پتروشیمی به حمایتهای شما نیازمند است.

پیوندی افزود: درخواست صادقانه‌ای از تمام همکاران در صنعت پتروشیمی داریم که ما نیاز داریم برای رسیدن به یک هدف که توسعه صنعت پتروشیمی ایران است از اتحاد منابع و نیروها استفاده کنیم و نباید از این حقیقت دور شویم که توسعه پایدار محقق نخواهد شد مگر مشارکت بیشتری در افزایش GDP و رفاه مردم داشته باشیم.

وی حفاظت از محیط‌زیست را اولویت اول در استراتژی توسعه پتروشیمی دانست و گفت: باید به گونه‌ای برنامه‌ریزی کنیم که عملیات تولید و طراحی‌ها هیچگونه آسیبی به محیط‌زیست نرسانند.

بهنام قاسمی

فارغ التحصیل رشته تکنولوژی نساجی

Recent Posts

نمایشگاه دموتکس خاورمیانه و آینده روشن صنعت فرش(ویدیو)

شرکت فرش شاهکار درین کاشان شامل فرش های 700 شانه و 1200 شانه میباشد. نمایشگاه…

4 ساعت ago

رویای بافتنی‌های زنانه در قالیبافی ایرانی

من سمیه صالحی عضو هیات علمی دانشگاه اراک و پژوهشگر و طراح فرش ساکن منطقه…

12 ساعت ago

نمایشگاه دموتکس دبی: رونق صنعت کفپوش در خاورمیانه(ویدیو)

نمایشگاه دموتکس دبی با پتانسیل خوبی بعد از چندسال دوباره برگزار شد. در این نمایشگاه…

1 روز ago

نمایشگاه دموتکس خاورمیانه: جایگاه برجسته فرش دستباف ایرانی در دبـی(ویدیو)

نمایشگاه دموتکس دبی بعد از سال ها در شهر دبی برگزار شد. در نمایشگاه امسال…

2 روز ago

آغاز دوباره نمایشگاه دموتکس دبی با حضور فراگیر شرکت‌های ایرانی (ویدیو)

10 دوره در نمایشگاه های دموتکس آلمان، ترکیه و دبی حضور داشتیم. اکثریت شرکت کننده…

3 روز ago

مصاحبه با آقای سام فروتنی، مدیر اجرایی شرکت فرش فارکو، در طول نمایشگاه دموتکس خاورمیانه

در گفتگوی اختصاصی مجله کهن با سام فروتنی، مدیر اجرایی شرکت فرش فارکو، که در…

3 روز ago