اخبار نساجی

حمایت از تولید داخلی ضروری است

صنعت مبلمان صنعت بزرگی است و درصد زیادی ایجاد اشتغال کرده ودر حال حاضر بالغ بر ۹۰ درصد نیاز داخلی توسط تولید‌کنندگان داخلی تامین می‌شود.

ایلنا: دومین نمایشگاه برترین‌های مبلمان خانگی و دکوراسیون (هدکس) ۲۰۱۲ امروزبا حضور برخی مسولین بازرگانی آغاز به کار کرد.

به گزارش ایلنا، حسن رادمرد رییس مرکز امور اصناف و بازرگانان دردومین نمایشگاه تخصصی مبلمان با تاکید بر لزوم حمایت از تولید‌ات داخلی گفت: تولیدات داخلی برای اقتصاد کشور بسیار موثر هستند. امیدواریم که در آینده‌ نزدیک بازار‌های هدف شناسایی و در حوزه صادرات داشته باشیم.

علی انصاری رییس انجمن صنفی مبلمان ایران نیز با اشاره به میزان صادرات مبلمان گفت: شاید صادرات مبلمان کمتر از ۱۰۰ میلیون دلار باشد، ولی با توجه به فرهنگ مبل‌نشینی و تقاضای بیش از حد در کشور هنوز نتوانستیم خواسته‌ مردم را به‌طور کامل برآورده کنیم.

وی افزود: بازارهای هدف را برای صادرات شناسایی کردیم و در نمایشگاه‌های خارجی و سمینار‌ها نیز حضور داریم وامیدوارم بتوانیم شاهد میزان مناسب صادرات در قبال واردات باشیم.

حسن احمدیان رییس اتحادیه تولیدکنندگان و صادرکنندگان مبلمان منزل و اداری نیز در مراسم افتتاحیه این نمایشگاه افزود: صنعت مبلمان صنعت بزرگی است و درصد زیادی ایجاد اشتغال کرده ودر حال حاضر بالغ بر ۹۰ درصد نیاز داخلی توسط تولید‌کنندگان داخلی تامین می‌شود.

آیا میدانستید مجله نساجی کهن تنها مجله تخصصی فرش ماشینی و نساجی ایران است؟ نسخه پی دی اف آخرین مجلات از اینجا قابل دریافت است.

وی با اشاره به این‌که باید به مشکلات صنعتگران رسیدگی شود، گفت: به خاطر این‌که از این صنعت حمایت نشد، توانسته‌ایم روی پای خود بایستیم؛ در حوزه‌ خود دانشگاه و شهرک صنعتی ایجاد کردیم، بنابراین متکی بر خود شدیم چرا که کسی به حرف ما گوش و توجهی به نیاز ما نکرد.

وی از برگزاری نمایشگاه تخصصی مبلمان در اردیبهشت‌ماه و خرداد‌ماه سال ۹۱خبردادوگفت: در حال حاضر نمایشگاه تخصصی مبلمان را خودمان برگزار می‌کنیم و علاوه بر برگزاری نمایشگاه و دیگر فعالیت‌های انجام‌شده، در دانشگاهی که ایجاد شد نیز به تولید، فروش و بازاریابی، کاربرد تکنولوژی و غیره پرداخته می‌شود.

عبدالحسین عباسی نایب رییس اتحادیه درودگران و مبلسازان نیز در این مراسم با تاکید بر این‌که استقبال از نمایشگاه زیاد است، گفت: وقتی در بازار مبل نمایشگاه گذاشته می‌شود، قیمت و کیفیت کالا‌ها خوب است. وی افزود: گرچه وضعیت بازار مانند سال قبل نیست، اما اگر فروشنده خدمات پس از فروش، کالای خوب با قیمت مناسب داشته باشد، مشتری حتما خرید می‌کند.

اشتراک رایگان سالانه مجله کهن

جهت دریافت اشتراک رایگان سالانه مجله نساجی و فرش ماشینی کهن در فرم زیر ثبت نام کنید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
×