اخبار نساجی

خرید بلوکی سهام شرکت های پتروشیمی توسط سرمایه گذاری خوارزمی

 

خرید بلوکی سهام شرکت های پتروشیمی توسط سرمایه گذاری خوارزمی

تهران- مدیر عامل سرمایه گذاری خوارزمی گفت: این شرکت در راستای توسعه سرمایه گذاری ها و ارزش آفرینی برای سهامداران، اقدام به خریدبلوکی شرکتهای پتروشیمی فن آوران ، پتروشیمی خارک و فولاد مبارکه اصفهان به ارزش بیش از ۱۴۵ میلیارد ریال کرده است.

به گزارش بی باک به نقل از روز سه شنبه ایرنا،’ مهدی کرباسیان ‘ در جمع خبرنگاران در خصوص جزئیات این سرمایه گذاری ها، اظهارداشت: این شرکت اقدام به خرید بیش از ۴۰ میلیون سهم شرکت پتروشیمی فن آوران، معادل ۲/۴ درصد و به ارزش بیش از ۴۰۰ میلیارد ریال و بیش از ۱۰ میلیون سهم شرکت پتروشیمی خارک، معادل یک درصد و به ارزش بیش از ۲۰۰ میلیارد ریال کرد، همچنین در راستای راهبردهای جدید سرمایه گذاری خوارزمی حدود ۵۰ میلیون سهم شرکت فولاد مبارکه اصفهان، معادل ۲/۰ درصد و به ارزش بیش از ۱۴۵ میلیارد ریال خریداری کردیم.

وی با اشاره به معامله بلوکی سهام ‘وبشهر’ ادامه داد: با خروج این سهم از سبد دارایی های ،گروه خوارزمی سودی معادل ۴۰میلیارد تومان از محل این داد و ستد شناسایی کرد و وجوه حاصل از این واگذاری صرف خرید سهام بلوکی شرکتهای پتروشیمی فن آوران ، پتروشیمی خارک و فولاد مبارکه اصفهان شد.

به گفته کرباسیان، پیش بینی سود شرکت سرمایه گذاری خوارزمی که در آخرین صورت های مالی افشا شده معادل ۲۳۳ ریال اعلام شده است ، با انجام معامله یاد شده به رقمی بیش از ۳۰۰ ریال می رسد.

آیا میدانستید مجله نساجی کهن تنها مجله تخصصی فرش ماشینی و نساجی ایران است؟ نسخه پی دی اف آخرین مجلات از اینجا قابل دریافت است.

مدیر عامل سرمایه گذاری خوارزمی درباره خرید سهام شرکتهای بزرگ یادشده اظهار داشت: این تصمیم در راستای جهت گیری های ترسیم شده در برنامه پنج ساله راهبرد شرکت سرمایه گذاری خوارزمی مبنی بر تنوع بخشی و اصلاح پرتفوی سهام، بهبود ساختار درآمدی شرکت، افزایش سودآوری و افزایش ضریب نقدشوندگی دارایی های خوارزمی انجام گرفته است.

وی افزود: پیش از این وزن سهام صنایع پتروشیمی و فلزات اساسی در پرتفوی سرمایه گذاری گروه خوارزمی اندک بود و اقدام اخیر گامی به سوی توسعه و تنوع بخشی سرمایه گذاری ها در صنایع جدید و با بازدهی نقدی بالاتر و سودآوری بیشتر است.

اشتراک رایگان سالانه مجله کهن

جهت دریافت اشتراک رایگان سالانه مجله نساجی و فرش ماشینی کهن در فرم زیر ثبت نام کنید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
×