Categories: اسلاید شو

در صادرات به ایران یک گام از رقبا جلوتریم !!!

 

ایران بزرگترین بازار هدف ماست.

مدیر اتحادیه کل صادرکنندگان ترکیه در جمع خبرنگاران در مورد همکاری تجاری با ایران بعد از تحریم ها و نقش مهم ایران در ارتقاء صادرات ترکیه را بررسی نمود. به گزارش مجله نساجی کهن مدیر اتحادیه صادرکنندگان نساجی ترکیه گفت: “ایران برای هدف ۱۵۵ میلیارد دلاری صادرات ترکیه یک بازار مهم است و در سال های اخیر با روابط تجاری و دیپلماتیک سطح بالایی که ایران و ترکیه داشته اند همواره امید و بستر برای افزایش صادرات ترکیه به ایران و بالعکس فراهم شده است. امیدواریم در سال ۲۰۱۶ بتوانیم صادرات محصولات ترکیه به ایران را افزایش دهیم.”

همچنین با اشاره به تمایل تجار و بازرگانان دو کشور برای ایجاد روابط تجاری بیشتر گفت “ایران بعد از تحریم ها مورد توجه بازار جهانی قرار گرفته است اما ما به دلایل تاریخی، فرهنگی و سابقه طولانی تجارت با ایران یک گام از رقبا جلوتر هستیم. ما در صدد افتتاح نمایندگی و دفتر مستقلی در کشور ایران هستیم تا بتوانیم مبادلات و ارتباطات موجود و نیز پتانسیل های موجود را به طور دقیق تر بررسی و پیگیری کنیم. ایران کشوری با تولید ناخالص ملی ۴۱۰ میلیارد دلار و واردات بالغ بر ۴۰ میلیارد دلار است.

ما هر ساله حدود ۱.۵ میلیون نفر توریست ایرانی را در ترکیه میزبانی می کنیم که از این لحاظ نیز کشور ایران برای ما مهم است. باید بتوانیم با تقویت هم جانبه روابط با ایران در بخش توریست نیز شاهد افزایش توریست های ایرانی از ترکیه باشیم.”

همچنین در مورد برنامه های ترکیه برای صادرات به دیگر نقاط جهان گفت: “در سال ۲۰۱۶ قصد داریم صادرات خود را به اغلب کشورهای اروپایی مهم مانند آلمان، انگلستان و ایتالیا را که رقم صادرات ترکیه به آن ها بالای ۱۰ میلیارد دلار است را تا ۱۰ درصد افزایش دهیم، که در نهایت موجب می شود صادرات ترکیه به اروپا از ۴۶ درصد فعلی به ۵۰ درصد ارتقا پیدا می کند.

همچنین ما نتظار داریم با بهبود روابط سیاسی با اسرائیل و مصر بتوانیم مجددا صادرات خود را به این دو کشور به مانند سابق ادامه دهیم.”

بهنام قاسمی

فارغ التحصیل رشته تکنولوژی نساجی

Recent Posts

نمایشگاه دموتکس خاورمیانه و آینده روشن صنعت فرش(ویدیو)

شرکت فرش شاهکار درین کاشان شامل فرش های 700 شانه و 1200 شانه میباشد. نمایشگاه…

2 ساعت ago

رویای بافتنی‌های زنانه در قالیبافی ایرانی

من سمیه صالحی عضو هیات علمی دانشگاه اراک و پژوهشگر و طراح فرش ساکن منطقه…

10 ساعت ago

نمایشگاه دموتکس دبی: رونق صنعت کفپوش در خاورمیانه(ویدیو)

نمایشگاه دموتکس دبی با پتانسیل خوبی بعد از چندسال دوباره برگزار شد. در این نمایشگاه…

1 روز ago

نمایشگاه دموتکس خاورمیانه: جایگاه برجسته فرش دستباف ایرانی در دبـی(ویدیو)

نمایشگاه دموتکس دبی بعد از سال ها در شهر دبی برگزار شد. در نمایشگاه امسال…

2 روز ago

آغاز دوباره نمایشگاه دموتکس دبی با حضور فراگیر شرکت‌های ایرانی (ویدیو)

10 دوره در نمایشگاه های دموتکس آلمان، ترکیه و دبی حضور داشتیم. اکثریت شرکت کننده…

2 روز ago

مصاحبه با آقای سام فروتنی، مدیر اجرایی شرکت فرش فارکو، در طول نمایشگاه دموتکس خاورمیانه

در گفتگوی اختصاصی مجله کهن با سام فروتنی، مدیر اجرایی شرکت فرش فارکو، که در…

2 روز ago