Categories: اخبار نساجی

دعوت از کویتی ها برای سرمایه گذاری در ایران

دبیر شورای هماهنگی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی کشور، بخش‌های دولتی و خصوصی کویت را به سرمایه گذاری در سه حوزه صنایع فولاد، پتروشیمی و هتلداری فراخواند.

به گزارش افکارنیوز، اکبر ترکان در دیدار با وزیر بازرگانی و صنایع کویت، ضمن استقبال از آمادگی دولت کویت برای گسترش مناسبات به ظرفیت های اقتصادی و صنعتی مناطق آزاد ایران به ویژه اروند، بخش های دولتی و خصوصی کویتی را به سرمایه گذاری در سه حوزه صنایع فولاد، پتروشیمی و هتلداری فراخواند.

دبیر شورای هماهنگی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی افزود: مزیت های مانند دسترسی به منابع انرژی گاز، برق و آب، راه آهن و فرودگاه بین المللی در اروند، شرایط ایده عالی را برای سرمایه گذاری در صنایع نفت، گاز و پتروشیمی این منطقه فراهم می کند.

وی تصریح کرد: طبق قانون، سرمایه گذاران در حوزه پالایشگاهی از تخفیف ۵ درصدی استخراج و پالایش نفت برخوردار خواهند بود و این یک مزیت چشمگیر برای فعالان حوزه انرژی محسوب می شود.

ترکان، همچنین سرمایه گذاران کویتی را به توسعه پروژه های مربوط به گردشگری سلامت دعوت کرد و از مدیرعامل سازمان منطقه آزاد اروند و سفیر کشورمان در کویت خواست تا مقدمات انعقاد قراردادهای همکاری با تجار و سرمایه گذاران کویتی را در منطقه آزاد اروند فراهم کنند و برای پیگیری موضوعات مطرح شده در این دیدار کمیته ویژه ای را تشکیل دهند.

همچنین در این نشست، عبدالمحسن المدعج، وزیر بازرگانی و صنایع کویت نیز از اشتیاق دولت و بخش خصوصی کویت به سرمایه گذاری در منطقه آزاد اروند به ویژه در شهرهای آبادان و خرمشهر خبر داد و گفت: اکنون که دو ملت برادر ایران و کویت از مصائبی که دشمنی واحد بر آنان تحمیل کرده بود رها شده اند شایسته است که به افق آینده و صلح و آرامش در منطقه بیاندیشند و این مهم در گرو ارتباطات مستحکم آنها است.

وی افزود: امتیاز بزرگ سرمایه گذاران کویتی این است که در ایران احساس غربت نمی کنند. چراکه مراودات دو ملت دارای ژیشینه ای کهن و سازنده است.

عبدالمحسن المدعج با اعلام این که به زودی هیات های بزرگی از بازرگانان، سرمایه گذاران و تجار کویتی به ایران سفر خواهند کرد تاکید کرد: آبادان و خرمشهر برای ما ناشناخته نیست، با این حال ما از میزبان ایرانی خود انتظار داریم تا فرصت های سرمایه گذاری در منطقه آزاد اروند را به موثرترین شیوه ممکن به برادران کویتی خود معرفی کنند.

وی اظهار داشت: اکنون که ایران عرصه جدید را در مناسبات منطقه ای بین المللی خود گشوده است باید از این فرصت مناسب برای همکاری های اقتصادی و سیاسی استفاده کرد.

بهنام قاسمی

فارغ التحصیل رشته تکنولوژی نساجی

Recent Posts

نمایشگاه دموتکس دبی: رونق صنعت کفپوش در خاورمیانه(ویدیو)

نمایشگاه دموتکس دبی با پتانسیل خوبی بعد از چندسال دوباره برگزار شد. در این نمایشگاه…

19 ساعت ago

نمایشگاه دموتکس خاورمیانه: جایگاه برجسته فرش دستباف ایرانی در دبـی(ویدیو)

نمایشگاه دموتکس دبی بعد از سال ها در شهر دبی برگزار شد. در نمایشگاه امسال…

2 روز ago

آغاز دوباره نمایشگاه دموتکس دبی با حضور فراگیر شرکت‌های ایرانی (ویدیو)

10 دوره در نمایشگاه های دموتکس آلمان، ترکیه و دبی حضور داشتیم. اکثریت شرکت کننده…

2 روز ago

مصاحبه با آقای سام فروتنی، مدیر اجرایی شرکت فرش فارکو، در طول نمایشگاه دموتکس خاورمیانه

در گفتگوی اختصاصی مجله کهن با سام فروتنی، مدیر اجرایی شرکت فرش فارکو، که در…

2 روز ago

فرش عظیم زاده: جلوه ای از هنر و خلاقیت در نمایشگاه دموتکس خاورمیانه

فرش عظیم زاده یکی از معروفترین و بزرگترین تولیدکنندگان در زمینه فرش دستبافت است. این…

3 روز ago

فرش ایرانی؛ قدرتمند اما نیازمند بازاریابی هدفمند (ویدیو)

معرفی کوتاه از شرکت بزرگ فرش قنبری نیا من امیر قنبری نیا پسر حاج محمود…

3 روز ago