اخبار نساجی

دولت بنگلادش حداقل دستمزد کارگران بخش نساجی را افزایش می دهد

صنعت نساجی بنگلادش برای ارتقاء ایمنی فضاهای کار تحت فشار قرار دارد.

یک هیات نظارت از آمریکا برای مذاکره در خصوص افزایش ایمنی فضاهای کار، در داکا پایتخت بنگلادش به سر می برد. این موضوع در نشست سران اتحادیه اروپا در بروکسل نیز به بحث گذاشته می شود.

صنعت نساجی بنگلادش برای احیای اقتصاد این کشورِ جنوب شرق آسیا و منافع خرده فروشان غربی نقشی اساسی دارد. این صنعتی است که شرایط کارگران فعال در آن، به دنبال حوادث اخیر به شدت مورد توجه قرار گرفته است، اما این روند با استقبال کارفرمایان رو به رو نیست.

خبرنگار الجزیره در فیلمبرداری از یکی از کارگاه های نساجی بنگلادش به این نکته اشاره می کند این کارگاهها که از نیروی میلیون ها کارگر با حداقل دستمزد استفاده می کنند، وضعیتی بسیار نامطلوب دارند. البسه ای که با چنین شرایطی تولید می شوند، به کشورهایی چون اسپانیا، انگلیس، لهستان و هلند فرستاده می شوند. کارگران این کارگاه ها که برخی بسیار جوان هستند، از هیچ یک از حقوق موجود در قوانین کار برخوردار نیستند. در پی اعتراضاتی که صورت گرفته است، دولت بنگلادش اعلام کرد قوانینی را برای افزایش حداقل دستمزد این کارگران و نیز تسهیل شکل گیری اتحادیه های کارگری درنظر می گیرد.

اما فعالان حقوق بشر می گویند اقداماتی بیشتر و سریعتر باید صورت گیرد تا از بروز فاجعه ای دیگر جلوگیری شود.

فوستینا پریرا رئیس انجمن حقوق بشر بنگلادش می گوید:«ما باید به استانداردهای فضاهای کار رجوع کنیم و اطمینان حاصل کنیم که حداقل ها در فضاهای کار بنگلادش حاکم شده است و پس از آن بر این مبنا برای بهبود این شرایط تلاش کنیم. این موضوعی است که به شرافت کارگران ارتباط دارد».

آیا میدانستید مجله نساجی کهن تنها مجله تخصصی فرش ماشینی و نساجی ایران است؟ نسخه پی دی اف آخرین مجلات از اینجا قابل دریافت است.

اشتراک رایگان سالانه مجله کهن

جهت دریافت اشتراک رایگان سالانه مجله نساجی و فرش ماشینی کهن در فرم زیر ثبت نام کنید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
×