اخبار فرش ماشینی

دو غرفه نمایشگاهی ابریشم در مینودشت دایر شد

سرپرست میراث فرهنگی مینودشت گفت: دو غرفه نمایشگاهی و فروشگاهی ابریشم و صنایع دستی وهنرهای سنتی بانوان در شهرستان برگزار شد.

علیرضا حصارنوی در جمع مسئولان شهرستان با اشاره به برگزاری همایش ملی ابریشم در شهرستان گفت: در این غرفه ها با انتقال چرخ ریسندگی ابریشم به صورت زنده، تولید نخ ابریشم اجراشد.

حصار نوی درباره محورهای همایش ملی پرروش کرم ابریشم بیان داشت: صنعت نوغانداری وصنایع جانبی، فرصت های سرمایه گذاری واشتغالزایی، سیستم های نوین مدیریت پرورش کرم ابریشم، ویژگی اقتصادی و اجتماعی پیله کرم ابریشم، پتانسیل اراضی شیب دار استان گلستان درتوسعه توتستان ها و علوم باغبانی از محورهای این همایش ملی بود.

وی اذعان داشت: این همایش با همکاری مرکز علمی کاربردی شرکت شهرک صنعتی مینودشت، جهاد کشاورزی و فرمانداری این شهرستان و اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان برگزار شد.

حصار نوی در ادامه با اشاره به توسعه پرورش کرم ابریشم درمینودشت، به اهمیت آن در تداوم صنعت صادرات فرش ابریشم کشور اشاره داشت و افزود: توسعه این صنعت ضمن درآمدزایی و رونق اقتصاد منطقه، توسعه پایدار گردشگری را به همراه خواهدداشت.

وی از این صنعت به عنوان صنعتی جاذب برای گردشگران استان یاد کرد و ادامه داد: در بخش علمی این همایش ۴۹ مقاله به دبیرخانه همایش رسید که پس از طرح آن ها در کمیته علمی داوری، ۶ مقاله برای سخنرانی پذیرفته شد و مقاله نقش صنعت ابریشم بافی در توسعه پایدار گردشگری ، به عنوان مقاله برگزیده ارائه شد.

آیا میدانستید مجله نساجی کهن تنها مجله تخصصی فرش ماشینی و نساجی ایران است؟ نسخه پی دی اف آخرین مجلات از اینجا قابل دریافت است.

حصارنوی گفت: ارائه لباس های سنتی قزلباش و نمایش تولیدات وهنرهای سنتی وابسته و همچنین توزیع بسته های فرهنگی ازجمله: کتابچه صنایع دستی، کارت پستال، سی دی گلیم مستند استان و نرم افزار گلستان نگارستان ایران از برنامه های جانبی این همایش بود.

اشتراک رایگان سالانه مجله کهن

جهت دریافت اشتراک رایگان سالانه مجله نساجی و فرش ماشینی کهن در فرم زیر ثبت نام کنید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
×