اخبار نساجی

دیدارهای یحیی آل اسحاق و مردانش با تکنوکرات های دولت

 

دیدارهای یحیی آل اسحاق و مردانش با تکنوکرات های دولت

نشست و برخاست‌های اتاق تهران و مردان اقتصادی کابینه

هیات رییسه اتاق تهران روزهای پر رفت وآمدی با کابینه اقتصادی دولت تدبیر و امید دارد و به دنبال هر نشست و برخاست با یکی از مردان اقتصادی دولت یازدهم، در دیگری از دفاتر ورزا به روی تکنوکرات‌های اتاق تهران باز می شود.

به گزارش روابط عمومی اتاق تهران، پس از آنکه برخی از وزرای بلندپایه کابینه اقتصادی حسن روحانی پیش از جلسه رای اعتماد به اتاق تهران آمدند و از برنامه های خود گفتند و در نهایت نیز با لبخند جلسه با فعالان اقتصادی را ترک کردند، این بار نوبت به آنها رسیده است تا پس از استقرار در کابینه تدبیر و امید، از مردان بخش خصوصی برای نشست و رایزنی دعوت کنند. طی روزهای اخیر نشست های مهمی میان هیات رییسه اتاق تهران و برخی وزرا و مردان اقتصادی دولت برگزار شده است که روند این ملاقات ها همچنان ادامه دارد.

ملاقات با همراه دیروز و امروز

آیا میدانستید مجله نساجی کهن تنها مجله تخصصی فرش ماشینی و نساجی ایران است؟ نسخه پی دی اف آخرین مجلات از اینجا قابل دریافت است.

اواخر هفته گذشته، رییس کل بانک مرکزی میزبان هیات رییسه اتاق تهران بود. دیدار و گفت وگوی یحیی آل اسحاق و دیگر اعضای هیات رییسه اتاق تهران با ولی الله سیف در ساختمان شیشه ای میرداماد انجام شد و نمایندگان بخش خصوصی در فرصت پیش آمده مسائلی را که فعالان اقتصادی با آن دست به گریبان هستند با رییس کل بانک مرکزی در میان گذاشتند و راهکارهای خود را نیز روی میز او قرار دادند. ولی الله سیف نیز در این دیدار برنامه‌ها و راه حل‌های خود را با مردان بخش خصوصی در میان گذاشت و قول حل و فصل موانع و مشکلات پیش روی فعالان اقتصادی را داد. به گفته یکی از اعضای هیات رییسه اتاق تهران، دیدگاه و مباحث مطرح شده از طرف رییس کل امیدوارکننده بوده است.

سیف رابطه عمیقی با اتاق بازرگانی دارد و سابقه آشنایی و دوستی وی با یحیی آل اسحاق به سال ها پیش بازمی گردد. او تا پیش از قبولی دعوت به بانک مرکزی، از اعضای هیات رییسه icc (کمیته ایرانی اتاق بازرگانی بین الملل) بود که پس از گرفتن کلید ریاست بانک مرکزی از این سمت استعفا داد. سیف همچنین اواخر سال گذشته، به همراه هیات بلندپایه ای از اتاق تهران به هند رفت و در قامت بانکدار با سابقه ایران، بخش خصوصی ایران را در این سفر همراهی کرد.

نشست با وزیر نفت در خیابان طالقانی

جلسات دیدار و رایزنی اتاق بازرگانی تهران با مردان اقتصادی کابینه دولت، تنها به رییس کل بانک مرکزی ختم نشد. صبح امروز شنبه هیات رییسه اتاق تهران به خیابان طالقانی رفت تا جلسه مهمی با وزیر نفت در استراتژیک ترین ساختمان این خیابان برگزار کند.

بیژن زنگنه البته دو روز پیش از حضور در جلسه رای اعتماد مجلس، نان ونمک بخش خصوصی را خورده بود و در جمع فعالان اتاق تهران حاضر شد. او در این دیدار به بیان برنامه های خود پرداخت و خواسته ها و انتظاراتش از بخش خصوصی را نیز بی پرده به زبان آورد. وزیر نفت به اندازه ای از این نشست رضایت داشت که در جلسه رای اعتماد مجلس، خطاب به نمایندگان تصریح کرد که از پارلمان بخش خصوصی رای اعتماد خود را گرفته است. زنگنه تا پیش از این از آمادگی وزارت نفت برای همکاری جدی با بخش خصوصی خبر داده بود و در نشست صبح امروز با هیات رییسه اتاق تهران مباحث شفاف تری از تعامل میان دو طرف مورد بررسی قرار گرفت.

ملاقات با وزیر صنعت و تجارت

جلسات دیدار هیات رییسه اتاق تهران با مردان اقتصادی کابینه در روز اول هفته جاری به ملاقات با وزیر نفت ختم نمی شود و قرار است نمایندگان بخش خصوصی عصر امروز به دیدار وزیر صنعت، معدن و تجارت بروند.

هیات رییسه اتاق تهران که به تازگی عضوی از کابینه خود را به این وزارتخانه فرستاد و قائم مقامی وزیر به نام دبیرکل سابق اتاق تهران زده شد، تلاش دارد یار کمکی محمدرضا نعمت زاده باشد و وزیر سرد و گرم چشیده را در حل مشکلات سخت و طاقت فرسای تولید و تجارت همراهی کند.

اشتراک رایگان سالانه مجله کهن

جهت دریافت اشتراک رایگان سالانه مجله نساجی و فرش ماشینی کهن در فرم زیر ثبت نام کنید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
×