نساجی و مردم

راهنمای خرید کفپوش لمینت

 

راهنمای خرید کفپوش لمینت

در صورتیکه بودجه محدودی در اختیار دارید و دنبال روشهای نصب ساده می گردید و درعین حال می خواهید پوشش کف اتاق شما جلوه کفپوش چوبی یا سنگی را داشته باشد ، لمینیت گزینه مناسبی برای این منظور خواهد بود .

این نوع کفپوش بسیار بادوام بوده و نصب آن آسان است . کفپوش های لمینیت ازتنوع بسیار زیادی برخوردار هستند ، بگونه ای که می توان از آنها برای هر اتاقی استفاده کرد. مواد تشکیل دهنده کفپوشهای لمینیت از دوام و استحکام بالایی برخوردارند و به علت سهولت نگهداری و نظافت ، می توان از آنها در مناطق پرتردد استفاده نمود . با توجه به تنوع بسیار زیاد گزینه های پیش رو ، در نظر داشتن سوالات ساده زیر هنگام خرید از اهمیت ویژه ای برخورداراست :

– به دنبال چه نوع  و مدلی از کفپوش می گردید ؟

– هزینه تا چه حد در تصمیم گیری نهایی شما موثر است ؟

آیا میدانستید مجله نساجی کهن تنها مجله تخصصی فرش ماشینی و نساجی ایران است؟ نسخه پی دی اف آخرین مجلات از اینجا قابل دریافت است.

– می خواهید کفپوش را خودتان نصب نمایید یا از یک نصاب حرفه ای در این رابطه کمک می گیرید ؟

– آیا می خواهید کفپوشی نصب نمایید که نگهداری و نظافت آن آسان باشد ؟

انواع لمینیت ، موارد کاربرد ، ساختار و …

کفپوشهای لمینیت به گونه ای طراحی شده اند که نصب آنها بسیار سریع و آسان است . این کفپوش ها به کف اتاق متصل نمی شوند ، بلکه توسط  یک قالب نصب شده در اطراف اطاق در جای خود می مانند . قفل شدن قطعات لمینیت مجاور در یکدیگر ، این امکان را فراهم می آورد که بتوان سطح وسیعی را توسط آن پوشش داد. این نوع کفپوش به راحتی بر روی بیشتر کفها ، از جمله سطوح بتنی ، چوبی و غیره نصب می شود . توانایی این نوع کفپوش برای مقابله در برابر رطوبت و انقباض و انبساط کف بسیار زیاد است . بلافاصله بعد از نصب این نوع کفپوش ، می توان روی آن راه رفت .لازم به ذکر است برای استفاده های صنعتی و ورزشی، چکفپوش اپوکسی نیز می تواند گزینه مناسبی باشد.

انواع لمینیت : کفپوشهای لمینیت در اشکال مختلف مربعی و مستطیلی در بازار موجود هستند . این قطعات با سیستم فاق و زبانه به یکدیگر متصل می شوند . برای نصب لمینیت از هیچگونه چسبی استفاده نمی شود . این موضوع از مزایای اصلی این کفپوش است ، چرا که هم نصب آن را آسان و سریع می کند و هم به واسطه عدم استفاده از چسب ، سطح زیرین آن صدمه نمی بیند. درضمن به همین علت می توان آن را به دفعات جمع آوری نموده و در محل دیگری نصب نمود .

در زیر لمینیت باید از یک لایه نازک فوم استفاده شود . این موضوع باعث شناور بودن لمینیت بر روی کف اتاق می شود . دربعضی از انواع لمینیت ، این لایه فوم جهت تسهیل در نصب و کاهش صدا به زیر لمینیت چسبیده شده است .

ضخامت لمینیت : لمینیت ها در ضخامتهای مختلف در بازار موجود هستند . لمینیت های کلفت تر از کیفیت سازه ای و دوام بیشتری برخوردار هستند .

موارد کاربرد لمینیت : کفپوشهای لمینیتی را می توان درمواردی به کاربرد که استفاده از چوب ممکن نیست . این نوع کفپوش مقاوم و بادوام بوده و جایگزین مناسبی برای کفپوش های چوبی و فرش است . لمینیت ها کاملا شبیه چوب ، مرمر وسنگ هستند و بافت آنها بگونه ایست که کاملا همان احساس را القا می کنند . این نوع کفپوش می تواند کاملا شبیه آجرفرش باشد ، با این تفاوت که نگرانی در مورد ترک برداشتن و تمیز کردن در مورد آنها وجود ندارد .

– می توان ازبین نقش های متنوع آن ، نظیر طرح چوب درخت کاج ، صنوبر ، افرا ، گیلاس ، بلوط و … یکی را انتخاب کرد .

– لمینیتهای مرغوب ، مانند سنگ ، چوب و آجر دارای بافت برجسته هستند .

– لمینیتها ضد لک و رنگ پریدگی بوده و جلای آنها برای مدت طولانی باقی می ماند .

– لمینیتها به راحتی قابل جمع آوری هستند و می توان یک قطعه از آنها را تعویض نمود یا طرح کفپوش را به طور کامل تغییر داد .

– به علت قابلیت نگهداری و نظافت آسان ، می توان از آنها در مناطق پرتردد استفاده نمود .

 

ساختار لمینیت

ساختار لمینیت : لمینیت از چهار لایه اصلی تشکیل شده که سطحی مقاوم در برابر ضربه و خش را ایجاد می نمایند . لمینیتها خیلی شبیه به سطوح مقاوم پلاستیکی روی کابینتهای آشپزخانه های مدرن هستند و از لحاظ زیبایی و عملکرد نیز مشابه آنها هستند . درجدول زیر توضیحاتی در رابطه با این چهار لایه آورده شده است :

 

لایه توضیح کاربرد
لایه لمینیت رویه لایه شفاف و مقاوم در برابر ضربه وسائیدگیلایه شفاف و مقاوم در برابر ضربه وسائیدگی – نظافت آسان
– ضد لک
– دوام طولانی
لایه طرح دار تصویر چاپ شده که نمای چوب ، سنگ و… را ایجاد می کند – امکان ایجاد طرحهای متنوع
لایه هسته(HDF) الیاف چوب به هم چسبیده با تراکم زیاد – افزایش مقاومت و دوام
– مقاومت در برابر ضربه
– افزایش دوام
لایه تحتانی لایه نهایی که مانع نفوذ رطوبت و حشرات به آن می شود – جلوگیری از نفوذ رطوبت

اشتراک رایگان سالانه مجله کهن

جهت دریافت اشتراک رایگان سالانه مجله نساجی و فرش ماشینی کهن در فرم زیر ثبت نام کنید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
×