اخبار فرش ماشینی

رایزن بازرگانی سفارت بنگلادش: آماده سرمایه‌گذاری در صنعت پوشاک کردستان هستیم

 

رایزن بازرگانی سفارت بنگلادش: آماده سرمایه‌گذاری در صنعت پوشاک کردستان هستیم

 

رایزن بازرگانی سفارت بنگلادش گفت: آماده انتقال تکنولوژی و سرمایه‌گذاری در صنعت پوشاک استان کردستان هستیم.

عارف‌الرحمان ‌آپو با بیان اینکه کشور بنگلادش یکی از بزرگترین صادرکنندگان پوشاک جهان است اظهار کرد: نیروی انسانی ماهر و با تجربه به همراه سطح دستمزد پایین نیروی کار، بستر لازم برای سرمایه‌گذاری دیگر کشورها در بخش پوشاک بنگلادش را فراهم کرده است.

وی گفت: کشورهایی نظیر چین، کره جنوبی، ژاپن، هند و دیگر کشورهای جنوب شرقی آسیا سرمایه‌گذاری‌های کلانی را در حوزه پوشاک بنگلادش انجام داده‌اند.

آیا میدانستید مجله نساجی کهن تنها مجله تخصصی فرش ماشینی و نساجی ایران است؟ نسخه پی دی اف آخرین مجلات از اینجا قابل دریافت است.

رایزن بازرگانی سفارت بنگلادش با اشاره به حادثه آتش سوزی در یکی از کارگاه های پوشاک بنگلادش که شمار زیادی کشته و مجروح بر جای گذاشت تصریح کرد: پس از این حادثه تدابیر و قوانین مناسبی برای پیشگیری از تکرار این حوادث اندیشیده شده است.

وی افزود: با توجه به اینکه کشور بنگلادش در سال‌های اخیر با میزان رشد اقتصادی ثابت ۶ درصد توانسته است جایگاه اقتصادی مناسبی را در جهان کسب کند مسئولان این کشور امیدوارند در ۱۰ سال آینده بنگلادش به جمع کشورهای توسعه یافته بپیوندد.

آپو در بخش دیگری از سخنان خود تاریخچه فرهنگی و دینی کشورهای ایران و بنگلادش را نیز یادآور شد و گفت: با توجه به مبادلات دیرینه فرهنگی و اقتصادی ایران و بنگلادش، امیدواریم به همت مسئولان دو کشور و به خصوص مدیران اجرایی استان کردستان زمینه انتقال تکنولوژی و تجربیات متخصصان بنگلادشی و سرمایه‌گذاری در صنعت پوشاک کردستان فراهم شود.

وی کردستان را اولویت سرمایه‌گذاری در ایران عنوان کرد و افزود: برخی محصولات تولیدی استان نظیر فرش که از کیفیت بسیار مطلوب برخوردارند می‌توانند به بنگلادش صادر شوند.

رایزن بازرگانی سفارت بنگلادش تأکید کرد: در صورت رفع مشکلات مربوط به مبادلات بانکی بین دو کشور می‌توان روابط بازرگانی مناسبی بین ایران و بنگلادش برقرار و در طرح های مختلف سرمایه گذاری به صورت مشترک فعالیت کرد.

اشتراک رایگان سالانه مجله کهن

جهت دریافت اشتراک رایگان سالانه مجله نساجی و فرش ماشینی کهن در فرم زیر ثبت نام کنید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
×