اخبار فرش ماشینی

رییس اتحادیه صادر‌کنندگان فرش: دولت دهم به تعهدات خود در زمینه‌ی فرش عمل نکرد

رییس اتحادیه صادر‌کنندگان فرش گفت: دولت دهم هیچ‌گاه به تعهدات خود در زمینه‌ی فرش عمل نکرد و همیشه قوانین را به عطف به ماسبق اجرا می‌کرد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، کریمی در افتتاحیه‌ بیست‌و دومین نمایشگاه فرش دستباف ایران اظهار کرد: در فضای فعلی کشور خوش‌بینی و نگاه مثبت به آینده ایجاد شده که دولت و ملت باید همراه با هم کاستی‌های به وجود آمده را برطرف کنند.

وی ادامه داد: فرش باید به دست بخش خصوصی و با همکاری دولت اداره شود.

رییس اتحادیه صادر‌کنندگان فرش تاکید کرد: در چند وقت گذشته صدور بخشنامه‌های غیرکارشناسی، تحریم‌ها و عدم انجام تعهدات دولت سابق موانع بزرگ تولید و صادرات فرش بود و در برخی موارد دیده شده بخشنامه‌هایی خلاف قانون پنجم توسعه صادر شده است.

کریمی در پایان سخنان خود یادآور شد: دولت باید بدهی‌های خود را به صادر‌کنندگان پرداخت کند و حذف یارانه تبلیغات نمایشگاهی بزرگ‌ترین ضربه به تبلیغات و صادرات فرش دستباف بوده‌اند.

هم‌چنین رییس کمیسیون صنعت، معدن و تجارت مجلس شورای اسلامی در این مراسم گفت: قالیبافی از لحاظ قدمت، پیوستگی فرهنگ و آیین‌های اعتقادی _ اجتماعی از دیرباز در فرهنگ کشور نقش پررنگی داشته است.

آیا میدانستید مجله نساجی کهن تنها مجله تخصصی فرش ماشینی و نساجی ایران است؟ نسخه پی دی اف آخرین مجلات از اینجا قابل دریافت است.

رحیمی ادامه داد: فرش دستباف در اشتغالزایی و درآمد‌زایی نقش بسزایی ایفا کرده و می‌کند.

اشتراک رایگان سالانه مجله کهن

جهت دریافت اشتراک رایگان سالانه مجله نساجی و فرش ماشینی کهن در فرم زیر ثبت نام کنید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
×