اخبار فرش ماشینی

زنجان ۶۶ هزار بافنده فرش دارد

 

زنجان 66 هزار بافنده فرش دارد

مدیر امور فرش سازمان صنعت، معدن و تجارت استان زنجان، با اشاره به اینکه زنجان ۶۶ هزار بافنده فرش دارد گفت: در این صنعت بافندگان به صورت دائمی و فصلی فعالیت می کنند.

سید محسن جعفری در گفتگو با خبرنگار مهر افزود: در سال ۷۴ متولی صنعت فرش سازمان جهاد کشاورزی بود که طی دهه اخیر متولی صنعت فرش سازمان صنعت، معدن و تجارت شد که براساس سرشماری سال ۷۴ توسط سازمان جهاد کشاورزی در استان ۱۱۰ هزار قالی باف وجود داشت ولی در حال حاضر کاهش یافته است.

وی اظهار داشت: اقدام برای بیمه تامین اجتماعی فرش بافان اختیاری است و سازمان صنعت، معدن و تجارت همکاری لازم را با مراجعین بیمه دارد.
مدیر اداره فرش سازمان صنعت، معدن و تجارت استان زنجان گفت: در حال حاضر در استان زنجان ۱۴ هزار نفر از ۶۶ هزار بافنده فرش در این استان بیمه تامین اجتماعی شده اند.

جعفری یادآور شد: فرش بافان می توانند از بیمه تامین اجتماعی برخوردار شوند مگر در مواردی که شرایط آنان طبق قانون مهیا نباشد.

آیا میدانستید مجله نساجی کهن تنها مجله تخصصی فرش ماشینی و نساجی ایران است؟ نسخه پی دی اف آخرین مجلات از اینجا قابل دریافت است.

وی دارابودن سن پایین تر از ۵۵ سال، داشتن مدرک فنی و حرفه ای و دریافت کارت قالی بافی از اتحادیه قالی بافان را از جمله این شرایط اعلام کرد و گرفتن مدرک فنی و حرفه ای را منوط به قبولی در آزمون عنوان کرد.

مدیر اداره فرش سازمان صنعت، معدن و تجارت استان زنجان تاکید کرد: فرشبافان پس از تکمیل مدارک می توانند برای دریافت معرفی نامه به این سازمان مراجعه کنند.

جعفری در ادامه گفت: فرشبافان می توانند پس از دریافت معرفی نامه از این سازمان اقدام به تکمیل فرمهای مربوطه در سازمان تامین اجتماعی کرده و با پرداخت هفت درصد حق بیمه تعیین شده با عنوان مشاغل آزاد از مزایای بیمه تامین اجتماعی بهره مند شوند.

جعفری ادامه داد: متاسفانه برخی اوقات در یک خانه چندین نفر به فرش بافی اشتغال دارند، اما به دلیل بیمه شدن سرپرست خانوار و تحت پوشش قرار دادن اعضای خانواده، دیگر اعضا اقدام به استفاده از بیمه تامین اجتماعی نمی کنند.

وی افزود: تعرفه برای بیمه فرش بافان هر ماه ۳ هزار تومان است که هر چهار ماه یک بار به حساب سازمان واریز می شود.

اشتراک رایگان سالانه مجله کهن

جهت دریافت اشتراک رایگان سالانه مجله نساجی و فرش ماشینی کهن در فرم زیر ثبت نام کنید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
×