مد و پوشاک

ساخت آستین لرزشی «شبح» برای تنیس‌بازان مبتدی

 

بازیکنان مشتاق تنیس بزودی با کمک یک نوار بازوی لرزشی می‌توانند چگونگی پرتاب سرویس عالی را یاد گرفته و حتی حرکات ستارگان این ورزش مانند اندی موری را تقلید کنند.

این دستگاه می‌تواند به تنظیم دقیق حرکات بازو با استفاده از پدها و حسگرهای لرزشی برای هدایت بازوهای کاربر در یک مسیر برنامه‌ریزی شده مورد نیاز برای ایجاد یک سرویس تنیس ایده‌آل کمک کند.

مهندسان انگلیسی امپریال کالج لندن و رویال کالج هنر که این دستگاه را طراحی کرده‌اند، مدعی هستند که این نوار می‌تواند به پدیده موسوم به «حافظه عضله» کمک کند که در آن بازیکنان ورزشی قادر به اجرای یک حرکت دقیق بطور ناخودآگاه پس از تکرار مداوم آن می‌شوند.

این محققان همچنین اظهار کرده‌اند که این دستگاه می‌تواند به افراد در تقلید از سرویس تنیس‌بازان مورد علاقه با بارگیری حرکات ثبت شده از بازیکنان حرفه‌ای کمک کند.

این دستگاه در ابتدا با هدف کمک به آموزش شنا به ورزشکاران نابینا طراحی شده بود.

آیا میدانستید مجله نساجی کهن تنها مجله تخصصی فرش ماشینی و نساجی ایران است؟ نسخه پی دی اف آخرین مجلات از اینجا قابل دریافت است.

این فناوری اکنون به صورت پیش‌ساختی موسوم به «شبح» ساخته شده که نام خود را به دلیل بخشیدن قابلیت نسخه‌برداری از حرکات افراد دیگر بدست آورده است.

این دستگاه اکنون در فهرست جوایز جیمز دایسون قرار گرفته که با جایزه ۱۰ هزار دلاری در میان مهندسان جوان به تشویق کارهای ابتکاری و ادامه دادن پروژه‌های خود می‌پردازد.

این نوار بازو با یک مجموعه از حسگرها برای شناسایی پیچ و خم مفاصل یک فرد مجهز شده است. یک مجموعه از پدهای لرزشی مشابه با نمونه‌های موجود در تلفن همراه نیز به هدایت حرکات فرد در یک مسیر درست کمک می‌کند.

اشتراک رایگان سالانه مجله کهن

جهت دریافت اشتراک رایگان سالانه مجله نساجی و فرش ماشینی کهن در فرم زیر ثبت نام کنید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا
×