Categories: مد و پوشاک

ساماندهی مد و لباس آقایان تا پایان دولت دهم

 

حمید شاه‌آبادی، در برنامه تلویزیونی میدان فرهنگ از واردات مانتو با مجوز کارگروه ساماندهی مدل و لباس و آغاز ساماندهی مد و لباس آقایان تا پایان دولت دهم خبر داد.

برنامه “میدان فرهنگ” برنامه ای با محوریت نقد و بررسی موضوعات داغ فرهنگی است که از شب گذشته، اولین برنامه خود را آغاز کرد. این برنامه از بخش‌های مختلفی برخوردار است و در ۲۶ قسمت، هر هفته میزبان یک شخصیت عرصه فرهنگ و هنر کشور خواهد بود.

میهمان اولین قسمت از این برنامه، حمید شاه آبادی، معاون هنری وزارت ارشاد بود که در مورد کارگروه مد و لباس و دغدغه های این زمینه به بحث و بررسی پرداخت.

وی در بخش‎های مختلف صحبت‌های خود به موضوعات گوناگون در زمینه مد و لباس ایران پرداخت و ضمن ارائه توضیحاتی در خصوص بنیاد ملی مد و لباس و اهداف این بنیاد به مشکلاتی از قبیل فقدان برنامه‌ریزی در زمینه چادر مشکی اشاره کرد و گفت: از فقدان برنامه ریزی در زمینه چادر مشکی رنج می‌بریم و واردات پارچه زیاد و بی‌کیفیت است.

معاون هنری وزیر ارشاد عملیاتی شدن و ساماندهی مد و لباس را نیازمند صرف زمان دانست و گفت: رسانه ملی و وزارت صنعت در این زمینه کوتاهی کرده‌اند و باید جدی‌تر وارد این حوزه شوند.

شاه آبادی توضیح داد: واردات چادر و برنامه‌ریزی در این مورد برعهده وزارت صنعت، معدن و تجارت است که امیدواریم ورود جدی‌تری به این قضیه داشته باشد. گرچه از صدا و سیما نیز انتظار بیشتری برای فعالیت در بحث مد و لباس می‌رود.

وی در بخش دیگری از صحبت‌های خود با تاکید بر اینکه از این پس واردات مانتو فقط با مجوز کارگروه ساماندهی مدل و لباس صورت می‌گیرد، گفت: کارگروه مد و لباس پس از دوسال فعالیت، شرایط بهتری را برای همراهی دیگر سازمان‌ها بوجود آورده است و تا پایان دولت دهم شاهد فعالیت و تمرکز بر ساماندهی مدولباس آقایان نیز خواهیم بود.

دبیرخانه کارگروه مد و لباس وظیفه دارد اثر طراحانی که استعداد ارائهٔ طرح را دارند بررسی کرده و حلقهٔ اتصالی باشد بین طراحان برتر و تولیدکنندگان نمونه که توسط اتحادیه پوشاک کشوری در سراسر کشور شناسایی و جمع‌آوری شده‌اند.

برنامه “جنگ فرهنگ” به تهیه‌کنندگی میثم فکری، هفته ای یک بار، ساعت ۲۲.۳۰ روی آنتن شبکه ۳ سیما می‌رود. کامبیز زاهدپور کارگردان و محی‌الدین تقی پور کارگردانی هنری این برنامه را بر عهده دارند و کارگردانی آیتم های مختلف آن به عهده مرتضی مصباح است.

بهنام قاسمی

فارغ التحصیل رشته تکنولوژی نساجی

Recent Posts

آغاز دوباره نمایشگاه دموتکس دبی با حضور فراگیر شرکت‌های ایرانی (ویدیو)

10 دوره در نمایشگاه های دموتکس آلمان، ترکیه و دبی حضور داشتیم. اکثریت شرکت کننده…

3 ساعت ago

مصاحبه با آقای سام فروتنی، مدیر اجرایی شرکت فرش فارکو، در طول نمایشگاه دموتکس خاورمیانه

در گفتگوی اختصاصی مجله کهن با سام فروتنی، مدیر اجرایی شرکت فرش فارکو، که در…

5 ساعت ago

فرش عظیم زاده: جلوه ای از هنر و خلاقیت در نمایشگاه دموتکس خاورمیانه

فرش عظیم زاده یکی از معروفترین و بزرگترین تولیدکنندگان در زمینه فرش دستبافت است. این…

1 روز ago

فرش ایرانی؛ قدرتمند اما نیازمند بازاریابی هدفمند (ویدیو)

معرفی کوتاه از شرکت بزرگ فرش قنبری نیا من امیر قنبری نیا پسر حاج محمود…

1 روز ago

بازگشت ایران به صحنه بین المللی در نمایشگاه دموتکس دبی (ویدیو)

نمایشگاه دموتکس خاورمیانه با یک وقفه 14 ساله دوباره برگزار شد و براساس در خواست…

3 روز ago

به برگزارکنندگان دموتکس دبی اعتماد داریم و به آینده آن امیدواریم (ویدیو)

نمایشگاه دموتکس دبی بعد از تقریبا دوازده سیزده سال دوباره برگزار شد و یک وقفه…

4 روز ago