Categories: اخبار نساجی

‘سبد کالای عید’ فرهنگیان پرید!

از اواسط اسفند ماه که خبر اهدا ‘سبد کالای عید’ به فرهنگیان منتشر شد تاکنون فرهنگیان در انتظار تحقق این وعده هستند؛ غافل از اینکه اهدای این سبد منتفی شده و اطلاع‌رسانی شفافی هم صورت نگرفته است.

به گزارش قدس آنلاین به نقل از فارس، این روزها یکی از گلایه‌های فرهنگیان به وزیر آموزش و پرورش بحث “سبد کالای عید” است؛ سبدی که وعده آن داده شد اما از توزیع خبری نشد.

در اواسط اسفند ۹۰ خبری در رسانه‌ها منتشر شد مبنی بر اینکه وزیر آموزش و پرورش عنوان کرده است که به فرهنگیان “سبد کالای عید” داده می‌شود.

وی گفته بود “اعطای سبد کالا در جلسه هیأت دولت بررسی شد و این موضوع در حال پیگیری است تا مبلغ مورد به فرهنگیان نیز اعطا شود؛ مبلغ در نظر گرفته شده برای سبد کالای فرهنگیان حدود ۱۰۰ هزار تومان است”.

* کسی باور ندارد که سبد کالای عید را نگرفتیم!

این اخبار مبنی بر اهدای “سبد کالای عید” در آستانه سال جدید، خبر خوشی برای فرهنگیان محسوب می‌شد اما با گذر زمان نه از سبد کالا خبری شد و نه اطلاع‌رسانی در این خصوص صورت گرفت.

یکی از فرهنگیان شهر تهران گفت: فرهنگیان آنقدر مناعت طبع و عزت نفس دارند که موضوع اصلا گرفتن یا نگرفتن سبد کالا نیست اما گله به این دلیل است که چرا در رسانه‌ها اعلام می‌شود که به فرهنگیان سبد کالا می‌دهند و بعد خبری نمی‌شود.

وی ادامه داد: همه به ما می‌گویند شما که سبد کالای عیدتان را گرفته‌اید و باور ندارند که اینگونه نیست؛ چرا که اطلاع‌رسانی از بابت عدم دادن سبد کالا صورت نگرفته است.

فرهنگی دیگری اظهار داشت: همیشه قبل از اینکه چیزی به فرهنگیان داده شود، رسانه‌ای می‌شود و جالب اینکه گاهی اوقات مثل سبد کالا، چیزی به ما داده نمی‌شود اما مردم فکر می‌کنند که ما سبد کالا را دریافت کرده‌ایم.

فرشید سیاری مدیرکل تعاون و پشتیبانی وزارت آموزش و پرورش در این خصوص به خبرنگار اجتماعی باشگاه خبری فارس گفت: در خصوص سبد کالای عید بودجه و اعتباری به صورت متمرکز به هیچ دستگاهی از جمله آموزش و پرورش تأمین و پرداخت نشد.

وی ادامه داد: وزیر آموزش و پرورش نیز در آن مصاحبه تنها عنوان کرده بود که هر اقدامی که برای کارمندان دولت پیش‌بینی شود، به فرهنگیان نیز اختصاص می‌یابد اما بد رسانه مربوطه به خوبی منتقل نکرده است.

سیاری افزود: بنده به شخصه این موضوع را پیگیری کردم و به جرأت بگویم که هیچ دستگاه دولتی به طور متمرکز سبد کالای ۱۰۰ هزار تومانی نداده است بلکه اگر جایی نیز بوده، ابتکاری از درون و بودجه آن نهاد برای کارمندانش بوده است.

وی افزود: ما خیلی پیگیری کردیم و حتی شبکه توزیع را از طریق اتحادیه‌های مصرف فرهنگیان آماده کردیم اما اصل موضوع در دولت منتفی شد.

اگر وزارت آموزش و پرورش در مورد موضوع اهدا “سبد کالای عید” به فرهنگیان اطلاع‌رسانی شفافی داشت، شاید دیگر فرهنگیان نیز از عدم اهدا آن گله نمی‌کردند؛ آری فرهنگیان اطلاع‌رسانی شفاف را از وزارتخانه متبوعشان توقع دارند.

همانطور که از قول وزیر خبر از اهدا سبد کالای عید منتشر می‌شود، از قول وی خبر منتفی شدن آن اعلام و به همان وسعت خبر اول اطلاع‌رسانی شود تا به گوش تمام فرهنگیان برسد.

بهنام قاسمی

فارغ التحصیل رشته تکنولوژی نساجی

Recent Posts

از هنر تا صنعت، اسپیروگراف و مکانیزم تراورس

قاسم حیدری، فوق لیسانس تکنولوژی نساجی وقتی از هنر در صنعت نام برده می شود،…

22 ساعت ago

موفقیت مخترع ایرانی با ارائه طرح نوآورانه بازیافت منسوجات در جشنواره اختراعات ژنو سوئیس

نمایشگاه بین المللی و تخصصی اختراعات ژنو که از سال 1972 میلادی همه ساله زیر…

23 ساعت ago

شروع ضعیف نمایشگاه صنایع وابسته فـرش ماشـیـنی کاشـان در سـال اول(ویدیو)

چهارمین نمایشگاه صنایع وابسته فرش ماشینی کاشان در سال اول برگزاری خود در سایت نمایشگاهی…

2 روز ago

فواصـل کم بین برگـزاری نـمایشگـاه ها باعث پایین آمدن کیفیت آن ها میشود(ویدیو)

کاشان قطب صنعت نساجی ایران است. شهر کاشان پتانسیل های بسیار زیادی در زمینه صنعت…

2 روز ago

استقبال عالی از چهارمین دوره نمایشگاه صنایع وابسته فرش ماشینی کاشان(ویدیو)

چهارمین دوره نمایشگاه صنایع وابسته فرش ماشینی کاشان با بازخورد بسیار عالی و به صورت…

6 روز ago

نمایشگاه کاشان فرصتی برای کنار هم قرار گرفتن تولیدکنندگان صنعت فرش ماشینی(ویدیو)

کاشان به عنوان قطب صنعت فرش پتانسیل های خوبی در حوزه توسعه بازار هایی برای…

6 روز ago