Categories: اخبار نساجی

قبوض الکترونیکی برق در راه است

معاون وزیر نیرو با اشاره به اجرای فاز نخست طرح صدور قبوض الکترونیکی برق مشترکان از آمادگی دولت برای امضای قراردادهای خرید و فروش برق با بخش خصوصی خبر داد.

به گزارش افکارنیوز،محمد بهزاد در گفتگو با مهر با اشاره به آغاز عملیات اجرایی طراح، نصب و راه اندازی یک میلیون دستگاه کنتور هوشمند برق، گفت: در حال حاضر قراردادهایی با پیمانکاران بخش خصوصی برای اجرای این طرح امضا شده است.
معاون وزیر نیرو در امور برق و انرژی همچنین درباره آخرین وضعیت صدور قبوض الکترونیکی برق مشترکان، تصریح کرد: در حال حاضر مشکلی در صدور قبوض الکترونیکی برق وجود ندارد.

این مقام مسئول با تاکید بر اینکه به منظور توسعه دولت الکترونیکی صدور قبوض الکترونیکی برق در دستور کار وزارت نیرو قرار دارد، اظهار داشت: در فاز اول اجرای این طرح پیش بینی می شود حدود ۳۰ درصد قبوض برق کشور الکترونیکی صادر شود.

وی همچنین در خصوص اجرای طرح واگذاری فروش برق به بخش خصوصی توسط وزارت نیرو، بیان کرد: در شرایط فعلی فروش برق با یک قیمت تکلیفی به مشترکان مختلف انجام می شود.

بهزاد با تاکید بر اینکه بر اساس این قیمت تکلیفی انرژی به مشترکان عرضه می شود، بیان کرد: در صورتی که بخش خصوصی متقاضی باشد امکان امضای قراردادهای خرید و فروش برق با بخش خصوصی وجود دارد.

معاون وزیر نیرو با اشاره به آمادگی دولت برای واگذاری زنجیره تولید، توزیع و فروش برق به بخش خصوصی، تبیین کرد: در صورتی که شرایط کار مهیا باشد حتی امکان واگذاری عملیات صدور قبوض برق به بخش خصوصی هم وجود دارد.

عبدالامیریاقوتی معاون خدمات مشترکان و فروش شرکت توزیع نیروی برق تهران پیشتر در گفتگو با مهر با اشاره به ایجاد زیرساخت‌های انتشار قبوض الکترونیکی برق مشترکان، گفته بود: هم اکنون قبوض کاغذی برق مشترکان در فواصل یک تا دو ماهه صادر می‌شود که اخیرا دولت بخشنامه‌ای به‌منظور صدور قبوض الکترونیکی برق به وزارت نیرو ابلاغ کرده است.

بهنام قاسمی

فارغ التحصیل رشته تکنولوژی نساجی

Recent Posts

نمایشگاه Hometex استانبول ۲۰۲۴: دنیای منسوجات خانگی

Hometex استانبول، بزرگترین گردهمایی نساجی در اروپا، ایالات متحده آمریکا، خاورمیانه و آفریقا می باشد…

8 ساعت ago

گرجستان می تواند به قطب تجارت نساجی در منطقه تبدیل شود

گرجستان کشوری است که سابقه زیادی در صنعت نساجی و پوشاک دارد و در سالهای…

15 ساعت ago

افزایش تعداد شرکت های خارجی در نمایشگاه قازیان تپ

نمایشگاه فرش ماشینی قازیان تپ امسال با حضور تعداد بیشتری از شرکت های خارجی برگزار…

1 روز ago

مروری بر موفقیت های نمایشگاه دموتکس خاورمیانه ۲۰۲۴

دموتکس خاورمیانه 2024 به پایان رسید و با موفقیت بسیار زیاد و تأثیر ماندگار در…

1 روز ago

ITM 2024 و HIGHTEX 2024 در لیست حمایت‌های وزارت بازرگانی ترکیه

نمایشگاه بین‌المللی ماشین‌آلات نساجی ترکیه (ITM 2024) و نمایشگاه بین‌المللی منسوجات فنی (HIGHTEX 2024) در…

1 روز ago

نمایشگاه دموتکس خاورمیانه و آینده روشن صنعت فرش(ویدیو)

شرکت فرش شاهکار درین کاشان شامل فرش های 700 شانه و 1200 شانه میباشد. نمایشگاه…

2 روز ago