Categories: اخبار نساجی

سرمایه گذاری ۵۸ میلیون یورویی در نساجی مازندران

 

سرمایه گذاری ۵۸ میلیون یورویی در نساجی مازندران

استاندار مازندران خبر داد

استاندار مازندران گفت: تاکنون ۵۸ میلیون یورو در این واحد تولیدی سرمایه گذاری صورت گرفته که ۱۳ میلیون یوروی آن از سوی بانک ملی پرداخت شده است.
به گزارش روابط عمومی استانداری مازندران، سیدعلی اکبر طاهایی در جلسه بررسی مشکلات کارخانه نساجی مازندران با اشاره به این که دولت تعهد کرده است تا تلاش خود را برای راه اندازی این واحد تولیدی صرف کند، گفت: سیاست مدیران ارشد استان حمایت از سرمایه گذار نساجی مازندران است اما بخش خصوصی برای اشتغال زایی در منطقه باید از مشاغل موجود نیز حفاظت و صیانت کند.
طاهایی در حضور سرمایه گذار خارجی اهل ترکیه، برخی مدیران دستگاه های اجرایی و بانک های استان، نمایندگان کارگران نساجی مازندران، افزود: شرایط بازنشستگی بیش از ۲۵۰ نفر از کارگران نساجی مازندران فراهم شده است و دولت سهم خود را پرداخت کرده است، لذا از سرمایه گذار کارخانه انتظار داریم در خصوص نحوه پرداخت سهم کارفرما با سازمان تامین اجتماعی به توافق برسند.
استاندار مازندران با اشاره به نصب برخی تجهیزات و دستگاه های تولید منسوجات در این واحد تولیدی افزود: سرمایه گذار کارخانه نساجی به وعده های خود در خصوص راه اندازی تمامی بخش های کارخانه از جمله قسمت بافندگی و رنگرزی عمل کند.
سرمایه گذار اهل ترکیه کارخانه نساجی مازندران نیز در این نشست گفت: تاکنون ۵۸ میلیون یورو در این واحد تولیدی سرمایه گذاری صورت گرفته که ۱۳ میلیون یوروی آن از سوی بانک ملی پرداخت شده است.
وی افزود: به تمام تعهدات خود در برابر کارخانه نساجی مازندران و کارگران پایبند هستم و تلاش خود را برای اتمام این پروژه خواهم کرد.
این سرمایه گذار در ادامه افزود: قسمت بافندگی و رنگرزی کارخانه نساجی مازندران در آینده ای نزدیک راه اندازی خواهد شد و این اطمینان را می دهم که منسوجات نساجی مازندران با کیفیت بالابه بازار عرضه شود.

امضای ۵ تفاهمنامه همکاری با هیئت تجاری عراقی در مازندران
رئیس اتاق بازرگانی، کشاورزی و صنایع مازندران از امضای پنج تفاهمنامه همکاری بین استان مازندران و هیئت تجاری اقلیم کردستان عراق خبر داد.
غلامرضا عشریه در حاشیه بازدید هیئت اقتصادی سلیمانیه عراق از پایانه گل و گیاه عباس آباد و نشست با سرمایه گذاران و تولیدکنندگان غرب مازندران در گفت وگو با فارس در شهرستان عباس آباد درباره نتایج سفر دو روزه این هیئت بیان داشت: این هیئت به سه گروه خدمات فنی و مهندسی، کشاورزی و گردشگری تقسیم و نشست هایی با استاندار. سرمایه گذاران و مسئولان اقتصادی در شهرستان ها داشته و همچنین بازدید از مراکز عمرانی، اقتصادی و تولیدی استان انجام دادند که نتیجه آن امضای پنج تفاهمنامه بود.
وی با شاره به اینکه این تفاهمنامه ها در بخش های صادرات گل وگیاه، کیوی، بخش شیلات و خدمات فنی و مهندسی بود، ابراز داشت: ساخت ۱۰ هزار واحد مسکونی، صادرات بیش از ۵۰۰ هزار تن کیوی در سال و برگزاری نمایشگاه اقتصادی در اردیبهشت سال ۹۱ در اقلیم کردستان عراق از جمله مفاد این تفاهم نامه ها است.
عشریه، استان مازندران را برای صادرات محصولات کشاورزی به کشورهای همسایه بسیار مناسب ارزیابی کرد و ادامه داد: داشتن فرودگاه های متعدد و بنادر پیشرفته باعث شده تا تجار خارجی تمایل بیشتری برای سرمایه گذاری در این استان داشته باشند.
وی افزود: یکی از مواردی که مورد تاکید هیئت اقلیم کردستان عراق قرار گرفته اعزام گردشگر برای گردش درمانی بوده که امیدواریم در آینده نزدیک شاهد رونق بیشتر این صنعت در منطقه باشیم.

بهنام قاسمی

فارغ التحصیل رشته تکنولوژی نساجی

Recent Posts

آیا نمایشگاه دموتکس دبی واقعا موفق بود؟

بهنام قاسمی - سردبیر بعد از حدود یک ماه که از نمایشگاه دموتکس دبی گذشته…

8 ساعت ago

دریافت بلیط رایگان نمایشگاه ITM 2024 به جای پرداخت ۳۵ یورو

به اطلاع علاقه‌مندان به نمایشگاه ITM 2024 می‌رساند که فرصت ویژه‌ای برای دریافت بلیط رایگان…

15 ساعت ago

امضای تفاهم نامه همکاری بین اتحادیه تولید و صادرات نساجی و پوشاک ایران و پوشاک روسیه

تفاهمنامه همکاری مشترک فی‌مابین اتحادیه و صادرات نساجی و پوشاک ایران و اتحادیه نساجی و…

3 روز ago

ITCPE: نمایشگاه چاپ دیجیتال در صنعت نساجی

گوانگجو که به دلیل طبیعت زیبا و سرسبز خود به شهر گلها نیز شهرت دارد،…

3 روز ago

فرصت درخشش تولیدات ایرانی در‌ نمایشگاه استانبول در غیاب چینی‌ها (ویدیو)

نمایشگاه منسوجات خانگی استانبول (Hometex istanbul ) از امروز (۲۱ می ۲۰۲۴) کار خود را…

4 روز ago

از هنر تا صنعت، اسپیروگراف و مکانیزم تراورس

قاسم حیدری، فوق لیسانس تکنولوژی نساجی وقتی از هنر در صنعت نام برده می شود،…

6 روز ago