اخبار نساجی

سطح زیر کشت پنبه در خراسان رضوی ۲۰ درصد نسبت به سال قبل افت دارد

 

سطح زیر کشت پنبه در خراسان رضوی 20 درصد نسبت به سال قبل افت دارد

مدیر زراعت سازمان جهاد کشاورزی خراسان رضوی گفت : سطح زیر کشت پنبه استان نسبت به سال قبل ۲۰ درصد کاهش یافته است.

محمد صبور بیلندی افزود: سطح سبز زیر کشت امسال استان ۳۳ هزار و ۵۵ هکتار است در حالی که پارسال این میزان ۴۰ هزار و ۳۸۶ هکتار بوده است.

وی با اشاره به برداشت ۸۰ هزار تن پنبه از اراضی زیر کشت استان طی پارسال پیش بینی کرد: این میزان امسال با وجود افت ۲۰ درصدی سطح زیر کشت به حدود ۷۵ هزار تن برسد.

وی ادامه داد: این میزان تولید هم به دلیل آن است که امسال وضعیت برداشت در واحد سطح بهبود یافته زیرا وضعیت اقلیمی تابستان برای زراعت پنبه نسبت به سال قبل بهتر و مطلوب تر بوده است.

آیا میدانستید مجله نساجی کهن تنها مجله تخصصی فرش ماشینی و نساجی ایران است؟ نسخه پی دی اف آخرین مجلات از اینجا قابل دریافت است.

این مسوول همچنین اراضی تحت پوشش بیمه ای پنبه استان را طی امسال پنج هزار و ۴۷۵ هکتار ذکر کرد و افزود: با وجود کاهش سطح زیر کشت ،میزان پوشش بیمه ای اراضی نسبت به سال قبل که پنج هزار و ۶۰۰ هکتار بوده ، تغییر چندانی نکرده است.

وی پنبه تولیدی وارد شده به کارخانجات پنبه استان را ۶۴ هزار تن عنوان و تاکید کرد : از این میزان ۲۰ هزار و ۳۸۸ تن پنبه محلوج استحصال شده است.

وی ادامه داد: ۱۰ تا ۱۵ هزار تن پنبه تولیدی سال گذشته استان هم به سایر مناطق کشور فرستاده شده است و برای امسال هم کارخانجات پنبه آماده دریافت محصول تولیدی استان هستند.

به گفته وی، برداشت پنبه استان از هفته آینده آغاز می شود.

اشتراک رایگان سالانه مجله کهن

جهت دریافت اشتراک رایگان سالانه مجله نساجی و فرش ماشینی کهن در فرم زیر ثبت نام کنید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
×