سفیر دانمارک در ایران: قم در زمینه فرش و سوهان دارای شهرت جهانی است

قم – سفیر دانمارک در جمهوری اسلامی گفت: قم در زمینه صنعت فرش و سوهان دارای شهرت جهانی است.

آندرس کریستین هوگارد در دیدار با استاندار قم با ابراز خرسندی از حضور در شهر قم افزود: در طول سه سال حضور در ایران بسیار مشتاق بودم تا دیداری از قم داشته باشم و خوشحالم که امروز این فرصت فراهم شد.

وی ضمن اعلام آمادگی برای گسترش همکاری مشترک قم با دانمارک در زمینه های مختلف از جمله انرژی و مسائل فرهنگی،سوهان و فرش قم را از محصولات صاحب برند جهانی عنوان و خاطرنشان کرد:قم در درجه اول در زمینه فرهنگی و علمی و بعد در زمینه های اقتصادی و تولیدی مثل سوهان و فرش، دارای شهرت جهانی است.

استاندار قم نیز در این دیدار که در محل استانداری انجام گرفت، اظهار کرد: قم بعنوان موطن و خاستگاه امام و انقلاب اسلامی، از جایگاه برجسته ای در سطح ملی و بین المللی برخوردار است.

کرم رضا پیریایی با اشاره به جاذبه های فرهنگی و مذهبی پرشمار قم گفت: مجموعه کاملی از فرصت های گردشگری مذهبی با محوریت حرم مطهر حضرت معصومه(س) در قم شکل گرفته و این شهر را به یکی از اماکن هدف توریسم مذهبی در سطح ملی و جهانی تبدیل کرده است.

وی حوزه بزرگ علمیه قم را پشتوانه‌ای عظیم در تاریخ فرهنگ اسلام و از زمینه های مهم برای توسعه دیپلماسی علمی برشمرد و افزود: در زمان حاضر حدود۷۰ هزار طلبه خارجی در قم مشغول کسب علوم دینی هستند.

پیریایی با استقبال از توسعه روابط فرهنگی قم با دانمارک گفت:قم خاستگاه انقلاب و مرکز علمی و اندیشه اسلامی است و در این زمینه به جد آماده همکاری با کپنهاگ و گسترش مبادلات فرهنگی و علمی هستیم.

وی با بیان این که شهر مقدس قم با حضور مراجع عظام تقلید، حوزه‌های علمیه و صدها موسسه علمی و پژوهشی، دارای جایگاه ویژه‌ای در سطح ملی و بین‌المللی است، افزود: قم در کنار چنین جایگاهی، در زمینه های صنعتی و اقتصادی نیز دارای قابلیت و ظرفیت های فراوانی برای سرمایه گذاری است.

وی با اشاره به سطح روابط خارجی قم، گسترش بیش از پیش مراودات تجاری و فرهنگی قم با دیگر کشورها از جمله دانمارک را ضروری خواند و گفت: این سفر مقدمه ای برای توسعه همه جانبه روابط قم با کپنهاگ بوده است و تشکیل کمیته های مشترک در زمینه های مختلف می تواند سرآغازی برای این مهم باشد.

استاندار قم با اشاره به روند پرشتاب توسعه و عمران قم گفت: با اقدامات بزرگ عمرانی و ایجاد زیرساخت لازم، قم امروز در مسیر عمران و آبادانی قرار گرفته و فرصت های خوبی برای سرمایه گذاری سرمایه گذاران داخلی و خارجی در این شهر فراهم شده است.

پیریایی با اشاره به آغاز به کار دولت یازدهم، ساختارهای اجرایی نظام مقدس جمهوری اسلامی را ظرفیت آفرین دانست و گفت: در دوره جدید تلاش شده است تا از ظرفیت دیپلماسی کشور به شکل مطلوبی استفاده شود.

بهنام قاسمی

فارغ التحصیل رشته تکنولوژی نساجی

Recent Posts

نمایشگاه دموتکس خاورمیانه: جایگاه برجسته فرش دستباف ایرانی در دبـی(ویدیو)

نمایشگاه دموتکس دبی بعد از سال ها در شهر دبی برگزار شد. در نمایشگاه امسال…

15 ساعت ago

آغاز دوباره نمایشگاه دموتکس دبی با حضور فراگیر شرکت‌های ایرانی (ویدیو)

10 دوره در نمایشگاه های دموتکس آلمان، ترکیه و دبی حضور داشتیم. اکثریت شرکت کننده…

21 ساعت ago

مصاحبه با آقای سام فروتنی، مدیر اجرایی شرکت فرش فارکو، در طول نمایشگاه دموتکس خاورمیانه

در گفتگوی اختصاصی مجله کهن با سام فروتنی، مدیر اجرایی شرکت فرش فارکو، که در…

22 ساعت ago

فرش عظیم زاده: جلوه ای از هنر و خلاقیت در نمایشگاه دموتکس خاورمیانه

فرش عظیم زاده یکی از معروفترین و بزرگترین تولیدکنندگان در زمینه فرش دستبافت است. این…

2 روز ago

فرش ایرانی؛ قدرتمند اما نیازمند بازاریابی هدفمند (ویدیو)

معرفی کوتاه از شرکت بزرگ فرش قنبری نیا من امیر قنبری نیا پسر حاج محمود…

2 روز ago

بازگشت ایران به صحنه بین المللی در نمایشگاه دموتکس دبی (ویدیو)

نمایشگاه دموتکس خاورمیانه با یک وقفه 14 ساله دوباره برگزار شد و براساس در خواست…

4 روز ago