اخبار نساجی

سه شنبه چه کسانی غافلگیر خواهند شد؟

روز سه شنبه هفته جاری،اعضاء مجمع واردات در محل ساختمان شماره یک وزارت صنعت، معدن و تجارت استان تهران گردهم خواهند آمد تا در خصوص چگونگی مدیریت سفارشات خارجی در شزایطی که با دو مشکل خارجی و داخلی یعتی تحریم ها و نوسانات ارزی دست و پنجه نرم میکنند،گفتگو کنند.

این درحالی است که تلاطم بازار ارز و صدور بخشنامه ها و دستور العمل هایی که گاها عمر آنها حتی به یک هفته نیز نمیرسد،مشکلات عدیده ای را برای واردکنندگان ایجاد کرده است و مسلما یکی از موضوعاتی که در این هماندیشی مورد توجه قرار خواهد گرفت چشم‌اندازهای آتی تجارت بین المللی خواهد بود

تجارت بین‌المللی تسمه‌ای است که تولید و مصرف جهانی را به هم پیوند زده است  این به معنای این است که تجارت اصولاً با ظرفیت‌های بالقوه‌ی کشورها، تقاضا برای کالاها و خدمات تجاری و نیز «اصطکاک‌های» جفرافیایی و سیاسی تحرک می‌یابد که کارآمدی این تسمه‌ی نقاله را بوجود میآورند. اما چه عواملی تعیین خواهد کرد که این نیروهای پیشبرنده جهان تجارت در دوره تحریم ها چگونه توسعه می‌یابند؟ و آیا این تحولات احتمالاً گرایش‌های مشاهده شده‌ی فعلی، مانند تقسیم بندی فزاینده تولید، افزایش اهمیت خدمات در تجارت یا رشد مستمر در تجارت بین کشورهای در حال توسعه را تقدویت، تعدیل یا معکوس خواهند کرد؟ به عبارت دیگر،‌ حجم، ترکیب، و جفرافیای تجارت، آنگونه که ما امروز می‌شنایسم، در طول چند ماه آتی تغییر خواهند کرد؟ و چرا؟

و سوال اساسی تر آن است که در نهایت پس از جلسه روز سه شنبه چه کسانی از تصمیمات اتخاذ شده بر آمده از خرد جمعی تجار کشور غافلگیر خواهد شد؟

اشتراک رایگان سالانه مجله کهن

جهت دریافت اشتراک رایگان سالانه مجله نساجی و فرش ماشینی کهن در فرم زیر ثبت نام کنید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
×