اخبار نساجیگالری ویدئو

توسعه صنعت نساجی در ایران: از حضور بین‌المللی تا چالش‌های جدید (ویدیو)

آقای سید محمود هاشمی، مدیر عامل شرکت پلاستو ماسوره کار

شرکت پلاستو ماسوره کار همیشه در نمایشگاه‌های بین‌المللی حضور داشته است، و امسال نیز برای اولین بار در اسپانیا شرکت کرده‌ است.

آقای سید محمود هاشمی: با حضور در نمایشگاه پرچم ایران را در مقابل ۷۵ کشور صنعتی و ۲۰۰۰ کمپانی صنعتی دنیا بالا نگه داشتیم و در زمینه تولید قطعات صنعتی معرفی کرده‌ایم. ما بر این باوریم که توسعه صنایع نساجی و تولیدات صنعتی باعث پیشرفت اقتصادی و بازاریابی مؤثر می‌شود.

من همیشه با افتخار در نمایشگاه‌های بین‌المللی شرکت می‌کنم، و در چند سال اخیر در نمایشگاه‌های تهران و اصفهان نیز شرکت داشته‌ام. این تجارب به من انگیزه می‌دهند تا به خاطرات خوبی که با کارکنان صنعتی از شهرهای مختلف داشته‌ام، ادامه دهم.

شرکت ما، که عضوی از پلاستو محسوب می‌شود، در سطح جهانی فعالیت دارد و کیفیت محصولات ما در مقایسه با کشورهای پیشرو مانند آلمان و ایتالیا نیز بسیار بالاست. ما با همکاری همین کمپانی‌ها، توانسته‌ایم محصولاتی با کیفیت بهتر از آن‌ها تولید کنیم.

در نمایشگاه سال ۲۰۰۸، من افتخار داشتم که پرچم ایران را در مقابل کشورهای دیگر برافراشته و معرفی کنم. اما معمولاً، شرکای آلمانی ما از کیفیت محصولات ما به شدت ستایش می‌کنند و این باعث افتخار ماست.

من در حال حاضر به عنوان مدیر عامل شرکت نساجی مشهد، با افتخار ادامه می‌دهم و برای توسعه صنعت نساجی کشورمان و فراهم کردن اشتغال برای سه میلیون کارگر در این صنعت، تلاش خواهم کرد.

آیا میدانستید مجله نساجی کهن تنها مجله تخصصی فرش ماشینی و نساجی ایران است؟ نسخه پی دی اف آخرین مجلات از اینجا قابل دریافت است.

بزرگترین صنعت با بیشترین نیروی کار در کشور

بعد از صنایع نفت، صنعت نساجی به وجود آمد. زمانی که برای شروع این کار دنبال بزرگترین صنعت در کشور بودم، متوجه شدم که صنایع نفت تنها به دولت تعلق دارد و شرکت‌های خصوصی وجود ندارند. از آن پس، صنعت نساجی به عنوان بزرگترین صنعت و با بیشترین نیروی کار در کشور پیشرفت کرد. امروزه، با اشتغال حدود سه میلیون کارگر، صنعت نساجی بسیار فعال و ماندگار است.

ما با تولیدات خود، به ویژه پارچه‌های سوئیسی، به کیفیت برجسته‌ای دست یافته‌ایم. به عنوان مثال، چادرهایی که معمولاً در سوئیس تولید می‌شوند، اکنون در ایران نیز تولید می‌شوند. از مواقعی که یکی از کارخانه‌های صندلی‌بافی در شمال کشور، همراه با آقایان تفضلی و دهدشتی، به من یک پارچه نمایش دادند و می‌پرسیدند “کدام یک از اینها سوئیسی است و کدام ایرانی؟” خیلی خوشحالم.

اما متأسفانه پس از تحریم‌ها، با مشکلات زیادی روبه‌رو شدیم که موجب بحران در صنایع شد. اما خوشبختانه، اخیراً از این وضعیت بحرانی خارج شده‌ایم و در حال حاضر بهبود می‌یابیم. با وجود چالش‌های جدید، امیدواریم که بتوانیم این صنعت را به حالت اولیه‌اش بازگردانیم و توسعه دهیم.

ایرانی‌ها در زمینه‌ی مهارت‌های منتالیته دانش بسیار بالایی دارند، اما تنها نقطه  ضعف ما فقر فرهنگی ما هست. باید با دقت و توجه، به این مسأله رسیدگی کنیم تا بتوانیم به جایی که به حق ماست برسیم.

اشتراک رایگان سالانه مجله کهن

جهت دریافت اشتراک رایگان سالانه مجله نساجی و فرش ماشینی کهن در فرم زیر ثبت نام کنید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
×