اخبار نساجی

صادرات خدمات فنی و مهندسی سال جاری از ۱.۴ میلیارد دلار گذشت

 

صادرات خدمات فنی و مهندسی سال جاری از 1.4 میلیارد دلار گذشت

    نایب رئیس انجمن صادرکنندگان خدمات فنی ومهندسی ایران گفت: ارزش صادرات خدمات فنی و مهندسی در دوره هشت ماهه نخست سال جاری از رقم یک میلیارد و ۴۰۰ میلیون دلار گذشت.

به گزارش ایرنا،فرامرز مفتخر با بیان اینکه، طی ۱۰ سال گذشته به جز سال ۹۱ ، صادرات خدمات فنی و مهندسی ایران به دیگر کشورها، روندی رو به رشد داشته و ۴۵ درصد رشد را ثبت کرد افزود: سال ۹۰ حدود ۴.۲ میلیارد دلار صادرات خدمات فنی و مهندسی انجام شد، اما این حجم در قیاس با سال ۹۱ به خاطر شرایط ناشی از تحریم های بین المللی به ۲.۳ میلیارد دلار کاهش یافت.

وی یادآور شد: در پنج ماه ابتدایی سال جاری نیز ۱.۲ میلیارد دلار صادرات خدمات فنی و مهندسی به کشورهای مختلف بویژه کشورهای همسایه صورت گرفت و اضافه کرد: شرکت ها و پیمانکاران ایرانی در حال حاضر توانایی صادرات سالانه ۲۰ میلیارد دلار خدمات فنی و مهندسی را به دیگر کشورها دارند.

وی به تاریخچه شروع فعالیت خدمات فنی و مهندسی در ایران اشاره کرد و افزود: صادرات خدمات فنی و مهندسی ایران به دیگر کشور ها از سال ۷۳ آغاز شد و از آن تاریخ تاکنون ۲۵۰ قرارداد اجرای پروژه های مختلف مربوط به خدمات فنی و مهندسی در کشورهای مختلف منعقد شده است.

آیا میدانستید مجله نساجی کهن تنها مجله تخصصی فرش ماشینی و نساجی ایران است؟ نسخه پی دی اف آخرین مجلات از اینجا قابل دریافت است.

نایب رئیس هیات مدیره انجمن صادرکنندگان خدمات فنی و مهندسی ایران با بیان این که، ایران ظرفیت ۲۰ میلیارد دلار صادرات خدمات فنی و مهندسی را دارد گفت: ترکیه در سال ۲۰۱۳ حدود ۲۸ میلیارد دلار صادرات خدمات فنی و مهندسی انجام داده و این در حالی است که توان مهندسی ایرانی بسیار بیشتر از کشور ترکیه می باشد.

چهارمین کنفرانس بین المللی صنعت احداث و انرژی روزهای ۳۰ دی و اول بهمن ۱۳۹۲ در مرکز همایش ها و نمایشگاه های بین المللی هتل المپیک برگزار می شود.

اشتراک رایگان سالانه مجله کهن

جهت دریافت اشتراک رایگان سالانه مجله نساجی و فرش ماشینی کهن در فرم زیر ثبت نام کنید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
×