اخبار نساجی

صادرات طلا ممنوع شد

 

صادرات طلا ممنوع شد

 

معاون فنی و امور گمرکی گمرک جمهوری اسلامی ایران با اشاره به نوسانات نرخ ارز و ایجاد برخی چالش‌ها در عرصه تجارت خارجی، دلیل ممنوعیت صادرات برخی از کالا‌ها را جلوگیری از احتمال کمبود آنها در بازار عنوان کرد و گفت: صادرات طلا و مسکوکات بدون مجوز بانک مرکزی ممنوع شد.

به گزارش مهر، محمدرضا نادری اظهار کرد: گمرک همواره تاکید کرده است که صادرات محور توسعه است، اما نوسانات اخیر نرخ ارز این دغدغه را به‌وجود آورده که اگر به‌منظور کسب سود، همه تولیدات کشور صادر شود، از نظر معیشتی و رفاه مردم، ممکن است با کمبود مواجه شویم.

وی تاکید کرد: مسئولان نظام به‌منظور تامین معیشت مردم، از گمرک توقع همکاری دارند و در عین حال بخشنامه‌های متعددی در هفته‌های اخیر صادر شده که مبنای آنها در پاره‌ای از موارد، ممنوعیت صادرات است.

آیا میدانستید مجله نساجی کهن تنها مجله تخصصی فرش ماشینی و نساجی ایران است؟ نسخه پی دی اف آخرین مجلات از اینجا قابل دریافت است.

معاون فنی و امور گمرکی گمرک با اشاره به مصوبات اخیر دولت درخصوص مدیریت صادرات گفت: مهم‌ترین مصوبه دولت، مصوبه مورخ هشتم مهر ماه امسال است که براساس آن کالاهایی که با ارز مرجع وارد کشور می‌شود، مشمول قیمت‌گذاری شده‌اند و در مصوبه دیگری، وزارت صنعت، معدن و تجارت صادرات ۵۲ قلم کالا را ممنوع اعلام کرده است و اخیراً نیز صادرات تعداد زیادی از کالا‌ها منوط به دریافت مجوز از سازمان حمایت مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان شده است.

همچنین یک مقام مطلع گفت: کارگروه اقتصادی ستاد تدابیر ویژه اقتصادی دولت این تصمیم را اتخاذ کرده است.

اشتراک رایگان سالانه مجله کهن

جهت دریافت اشتراک رایگان سالانه مجله نساجی و فرش ماشینی کهن در فرم زیر ثبت نام کنید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
×