اخبار نساجی

صادرات ۲۴ میلیون دلاری فرش دستباف ایران به قطر

 

صادرات 24 میلیون دلاری فرش دستباف ایران به قطر

رییس مرکز ملی فرش ایران گفت: در سال گذشته بیش از ۲۴ میلیون دلار فرش دستباف به قطر صادر شد که با توجه به ظرفیت های موجود این رقم در سال جاری افزایش خواهد داشت.

به گزارش بی باک به نقل از باشگاه خبرنگاران ، محمد باقر آقاعلیخانی به دستاوردهای نمایشگاه فرش دستباف دوحه قطر اشاره کرد و گفت: قطر پایگاه صادراتی تجار و بازرگانان برای صادرات فرش دستباف ایرانی به آمریکا و اروپا است.

وی در خصوص تجار و بازرگانان شرکت کننده در این نمایشگاه گفت: بیش از ۴۵ شرکت معتبر ایرانی از شهرهای تبریز، اراک، نائین، قم، کاشان و مشهد در این نمایشگاه شرکت کردند.

آقا علیخانی گفت: این نمایشگاه در فضایی با وسعت پنج هزار مترمربع برگزار شد و صاحبان شرکت‌های تولید فرش دستباف ایران ۹۰ درصد این غرفه ها را به خود اختصاص دادند.

آیا میدانستید مجله نساجی کهن تنها مجله تخصصی فرش ماشینی و نساجی ایران است؟ نسخه پی دی اف آخرین مجلات از اینجا قابل دریافت است.

وی ادامه داد: ۱۰ درصد باقیمانده نیز تجار غیر ایرانی، فروشنده فرش های دستباف ایران بودند.

رییس مرکز ملی فرش ایران، توسعه صادرات فرش دستباف و تحقق هدف گذاری صادرات یک میلیارد دلاری به همراه معرفی و اطلاع رسانی در حوزه فرش دستباف را از اهداف شرکت در نمایشگاه بین‌المللی فرش دوحه عنوان کرد.

وی، استقبال از نمایشگاه فرش در دوحه قطر را بسیار خوب ارزیابی کرد و اظهار داشت: ما در حال تحلیل و بررسی این دوره از نمایشگاه هستیم تا بر اساس آن و همچنین ارزیابی بیشتر پتانسیل های موجود در داخل مجموعه، بتوانیم برای برگزاری دومین دوره این نمایشگاه در قطر حضوری پر رنگ تر داشته باشیم.

اشتراک رایگان سالانه مجله کهن

جهت دریافت اشتراک رایگان سالانه مجله نساجی و فرش ماشینی کهن در فرم زیر ثبت نام کنید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
×