Categories: اخبار نساجی

صدور ۱۴ میلیارد دلار پتروشیمی به ۶۰ کشور جهان

معاون وزیر نفت از صدور ۱۴.۲ میلیارد دلار انواع محصولات پتروشیمی ایران به بیش از ۶۰ کشور جهان در سال ۹۰ خبر داد و اعلام کرد:‌ تولید محصولات پتروشیمی ایران تا پایان امسال به مرز ۵۰ میلیون تن افزایش می‌یابد.

همراهان نیوز: عبدالحسین بیات در باره آخرین وضعیت تولید و صادرات محصولات پتروشیمی ایران در سال ۹۱ گفت: در سالجاری تولید نزدیک به ۴۹ میلیون تن انواع محصولات پتروشیمی و فرآورده‌های پلیمری در دستور  کار قرار گرفته است.

مدیرعامل شرکت ملی صنایع پتروشیمی با اعلام اینکه سال گذشته حدود ۴۲.۷ میلیون تن محصولات پتروشیمی ایران تولید شده است، تصریح کرد: تولیدات محصولات پتروشیمی سال گذشته از رشدی بیش از ۶ درصدی برخوردار بوده است.

معاون وزیر نفت از صدور نزدیک به ۱۸.۲ میلیون تن محصولات پتروشیمی به بیش از ۶۰ کشور جهان خبر داد و افزود: برای سال جاری صادرات نزدیک به ۲۰ میلیون تن انواع محصولات پتروشیمی هدف‌گذاری شده است.

این مقام مسئول میزان کل فروش محصولات پتروشیمی در سال ۹۰ را حدود ۳۰ میلیون تن عنوان کرد و یادآور شد: فروش محصولات پتروشیمی در سال گذشته به بازارهای داخلی و خارجی حدود ۶ درصد رشد داشته است.

وی با اعلام اینکه برای سالجاری فروش ۳۵.۶ میلیون تن محصول پتروشیمی به بازارهای داخلی و بین‌المللی برنامه ریزی شده است، تاکید کرد: سال گذشته فروش داخلی محصولات پتروشیمی به مرز ۱۲ میلیون تن رسید که در مقایسه با سال ماقبل آن ۱۲ درصد افزایش داشته است.

بیات با تاکید بر اینکه در سال ۹۱ پیش بینی شده حدود ۱۵.۸ میلیون تن انواع محصولات پتروشیمی به بازارهای داخلی عرضه شود تبیین کرد: سال گذشته حجم بار مالی فروش محصولات پتروشیمی ایران به ۲۵ میلیارد دلار رسید که ۳۸ درصد بیش از سال ۸۹ بوده است.

مدیرعامل شرکت ملی صنایع پتروشیمی از صادرات ۱۴.۲ میلیارد دلار محصولات پتروشیمی به کشورهای مختلف جهان خبر داد و گفت: صادرات محصولات پتروشیمی از نظر ارزشی حدود ۲۲ درصد افزایش داشته است.

معاون وزیر نفت با اشاره به هدف‌گذاری برای صادرات ۱۵ میلیارد دلار محصولات پتروشیمی در سال ۹۱، خاطرنشان کرد: همچنین سال گذشته فروش داخلی محصولات پتروشیمی ایران به بیش از ۱۱۱ هزار میلیارد ریال رسیده که در مقایسه با سال ۸۹، ۶۴ درصد رشد پیدا کرده است.

بهنام قاسمی

فارغ التحصیل رشته تکنولوژی نساجی

Recent Posts

رونق نمایشگاه دموتکس خاورمیانه و آینده درخشان برای صنعت فرش (ویدیو)

نمایشگاه دموتکس خاورمیانه بازگشت بسیار خوبی داشته است و این نمایشگاه آینده بسیار خوبی خواهد…

2 ساعت ago

در نمایشگاه دموتکس دبی پرتعداد بودیم، اما تنهای تنها…

در نمایشگاه دموتکس خاورمیانه که در دبی برگزار شد طبق آمارها ۷۰ درصد  فضای نمایشگاهی…

3 ساعت ago

برنده اصلی نمایشگاه های فرش ماشینی برگزارکنندگان هستند نه تولید کنندگان!

مهندس روزبه مروج از کارشناسان صنعت فرش ماشینی ایران در گفتگویی با مجله کهن دیدگاه…

3 ساعت ago

نمایشگاه Hometex استانبول ۲۰۲۴: دنیای منسوجات خانگی

Hometex استانبول، بزرگترین گردهمایی نساجی در اروپا، ایالات متحده آمریکا، خاورمیانه و آفریقا می باشد…

22 ساعت ago

گرجستان می تواند به قطب تجارت نساجی در منطقه تبدیل شود

گرجستان کشوری است که سابقه زیادی در صنعت نساجی و پوشاک دارد و در سالهای…

1 روز ago

افزایش تعداد شرکت های خارجی در نمایشگاه قازیان تپ

نمایشگاه فرش ماشینی قازیان تپ امسال با حضور تعداد بیشتری از شرکت های خارجی برگزار…

2 روز ago