صنعت فرش آران و بیدگل نیازمند تدوین استراتژی است

نماینده مردم شهرستان های کاشان و آران و بیدگل در مجلس شورای اسلامی گفت: صنعت فرش آران و بیدگل نیازمند تدوین استراتژی و آینده نگری است.
آران و بیدگل نیوز – روابط عمومی دفتر ارتباطات مردمی نماینده مردم در مجلس: دکتر سید جواد ساداتی نژاد در نشست بررسی ساختار آینده اقتصادی آران و بیدگل اظهار داشت: صنعت فرش آران و بیدگل در حال حاضر استراتژی آینده نگرانه ندارد و در صورتی که کوچکترین خلل اقتصادی در کشور رخ دهد این صنعت با بحران و چالش جدی مواجه خواهد شد.

صنعت فرش آران و بیدگل نیازمند تدوین استراتژی است

وی با اشاره به وارداتی بودن ماشین آلات و تکنولوژی بافت فرشهای ماشینی افزود:  بسیاری از سرمایه های واحدهای تولیدی فرش در این شهرستان صرف خرید تکنولوژی و ماشین آلات جدید از شرکت های خارجی می شود.
وی اضافه کرد: این در حالی است که صنعت فرش ماشینی در حال حاضر به رشد نسبتا مطلوبی از نظر تکنولوژی و طراحی رسیده است و مهمترین نیاز کنونی آن داشتن استراتژی و آینده نگری است.
دکتر ساداتی نژاد همچنین به ظرفیت های اقتصادی دریاچه نمک آران و بیدگل اشاره کرد و گفت: بررسی ظرفیت های مشترک آران و بیدگل با استان قم در حوزه بهره برداری از منابع دریاچه نمک با هدف سهیم شدن این شهرستان از ظرفیت های اقتصادی دریاچه نمک ضروری است.
وی تاکید کرد: نباید موضوع بهره برداری از منابع دریاچه نمک مورد غفلت و بی توجهی مسئولان شهرستان قرار گیرد و دغدغه مندی مسئولان در این باره باید منجر به انجام اقدامات عملی شود.

در ادامه این نشست تنی چند از کارشناسان حوزه اقتصاد و استراتژی و فعالان اقتصادی آران و بیدگل به بیان نظرات و پیشنهادت خود در حوزه ساختار آینده اقتصادی آران و بیدگل پرداختند.
توسعه صنایع کار بر، توسعه بخش خدمات، برنامه ریزی برای توسعه و رشد سرمایه ها و مشارکت اجتماعی، شناسایی بازاهای هدف جدید در حوزه صنعت فرش، سرمایه گزاری در حوزه مشاغل کوچک و توجه به ظرفیت های بومی در توسعه اقتصادی از جمله موضوعاتی بود که در این نشست مورد بررسی قرار گرفت.
نشست بررسی ساختار آینده اقتصادی آران و بیدگل  به دعوت نماینده مردم شهرستان های کاشان و آران و بیدگل و با حضور تنی چند از کارشناسان حوزه اقتصاد و استراتژی و فعالان اقتصادی آران و بیدگل در محل دفتر ارتباطات مردم دکتر سید جواد ساداتی نژاد در آران و بیدگل برگزار شد.

بهنام قاسمی

فارغ التحصیل رشته تکنولوژی نساجی

Recent Posts

رویای بافتنی‌های زنانه در قالیبافی ایرانی

من سمیه صالحی عضو هیات علمی دانشگاه اراک و پژوهشگر و طراح فرش ساکن منطقه…

5 ساعت ago

نمایشگاه دموتکس دبی: رونق صنعت کفپوش در خاورمیانه(ویدیو)

نمایشگاه دموتکس دبی با پتانسیل خوبی بعد از چندسال دوباره برگزار شد. در این نمایشگاه…

1 روز ago

نمایشگاه دموتکس خاورمیانه: جایگاه برجسته فرش دستباف ایرانی در دبـی(ویدیو)

نمایشگاه دموتکس دبی بعد از سال ها در شهر دبی برگزار شد. در نمایشگاه امسال…

2 روز ago

آغاز دوباره نمایشگاه دموتکس دبی با حضور فراگیر شرکت‌های ایرانی (ویدیو)

10 دوره در نمایشگاه های دموتکس آلمان، ترکیه و دبی حضور داشتیم. اکثریت شرکت کننده…

2 روز ago

مصاحبه با آقای سام فروتنی، مدیر اجرایی شرکت فرش فارکو، در طول نمایشگاه دموتکس خاورمیانه

در گفتگوی اختصاصی مجله کهن با سام فروتنی، مدیر اجرایی شرکت فرش فارکو، که در…

2 روز ago

فرش عظیم زاده: جلوه ای از هنر و خلاقیت در نمایشگاه دموتکس خاورمیانه

فرش عظیم زاده یکی از معروفترین و بزرگترین تولیدکنندگان در زمینه فرش دستبافت است. این…

3 روز ago